۱۷ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۴۲
کد خبر: 82483672
T T
۰ نفر
اجراي گام نخست طرح 550 هزار هكتاري رهبري در خوزستان تا پايان سال 96

دزفول - ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: تا پايان سال 96،گام نخست طرح 550 هزار هكتاري كشاورزي مقام معظم رهبري در استان خوزستان اجرايي مي شود.

كيخسرو چنگلوايي روز پنجشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود:اين طرح در استان خوزستان به مرحله اجرا در آمده و تاكنون از 312 هزار هكتار اوليه طرح ، 270 هزار هكتار آن به اتمام رسيده است .
وي افزود:در حال حاضر 70 كارگاه پيمانكاري در 20 شهرستان استان فعال است كه پيش بيني مي شود فاز نخست آن تا پايان امسال افتتاح شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان افزود:در سفر رئيس جمهوري به استان خوزستان 1.5 ميليارد دلار به اين طرح كشاورزي در استان خوزستان اختصاص يافت كه 1.1 ميليارد دلار آن جذب شد و مشكل تامين آب و اعتبار فاز دوم آن نيز مرتفع شد و مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.

** پيشتازي دزفول در توليد قارچ در خوزستان
چنگلوايي همچنين به ظرفيت دزفول در توليد محصولات كشاورزي از جمله قارچ خوراكي اشاره كرد و گفت:سالانه افزون بر شش هزار و 500 تن قارچ در استان خوزستان توليد مي شود كه بيش از 70 درصد اين ميزان در شهرستان دزفول توليد مي شود.
وي گفت:با توجه به اصلاح فرهنگ الگوي مصرف و ارزش غذايي قارچ قطعا توليدات استان نياز شهروندان را تامين نمي كنند و بايد توليد قارچ خوراكي را در اين استان افزايش داد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان اضافه كرد:در حال حاضر بخش خصوصي نيز از توليد قارچ استقبال كرده و كارگاه هاي پرورش قارچ در استان در حال افزايش است كه اميدواريم سرانه مصرف قارچ نيز در شهروندان خوزستاني افزايش يابد.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه

سرخط اخبار استان‌ها