۹ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۰۵
کد خبر: 82477444
T T
۰ نفر
پيگيري مشكل ريزگردها و طرح هاي آب و فاضلاب اولويت سال 96 در خوزستان  است

خرمشهر - ايرنا - استاندار خوزستان گفت: رفع مشكل ريزگردها، طرح هاي آب و فاضلاب و اجراي گام دوم طرح 550 هزار هكتاري مقام معظم رهبري اولويت كاري دولت در سال 96در اين استان مي باشند.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي روز چهارشنبه در نشستي با سران و شيوخ عشاير خرمشهر در حسينيه محسنيه روستاي بدريه اين شهرستان اظهار داشت: با پي گيري انجام شده در سفر اخير رئيس جمهوري به استان خوزستان 1.5 ميليارد دلار معادل 50 هزار ميليارد ريال براي اجراي طرح 550 هزار هكتار مقام معظم رهبري به ويژه در جنوب خوزستان اختصاص يافت.
شريعتي، ميزان اجراي طرح 550 هزار هكتار مقام معظم رهبري را 248 هزار هكتار عنوان كرد و گفت: تا پايان امسال فاز دوم اين طرح به ميزان 311 هزار هكتار به بهره برداري مي رسد و قطعا اشتغال، توانمندي و رفاه مردم بيشتر شده و گردش ثروت بيشتري خواهد داشت.
وي در ادامه گفت: براي رفع مشكلات زيست محيطي زهكشي طرح 550 هزار هكتاري 3.5 ميليارد دلار معدل 110 هزار ميليارد ريال در خواست اعتبار شده است.
شريعتي، رفع مشكلات آب آشاميدني خوزستان را يكي از اولويت هاي اصلي و كاري در سال جديد عنوان كرد و گفت:اجراي اين طرح با توجه به اينكه آب آشاميدني خوزستان از نظر كيفي با مشكل مواجه است در اولويت قرار دارد.
وي ميزان برآورد ريالي براي رفع مشكلات آب و فاضلاب خوزستان را 100 هزار ميليارد ريال خواند و گفت: در سفر رئيس جمهوري به خوزستان مسئله آب و فاضلاب خوزستان مطرح شد و پيشنهاد تامين اعتبار از صندوق توسعه ملي و يا فايناس خارجي شد.
استاندار خوزستان افزود: در اين راستا براي ساماندهي آب و فاضلاب خوزستان 9هزار و 540 ميليارد تومان اعتبار نياز است و دولت قول داده ظرف سه سال اين ميزان اعتبار را تامين كند.
شريعتي با اشاره به مسئله ريزگردها اظهار داشت: براي كنترل كانون هاي داخلي ريزگردها به ميزان350 هزار هكتار در استان خوزستان، دولت 10 هزار ميليارد ريال اعتبار ظرف مدت پنج سال اختصاص داده است.
وي ادامه داد: براي تامين اعتبار آب آشاميدني روستايي نيز سالانه يكهزار و 500 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.
وي با بيان اينكه پس از برجام درهاي دنيا به روي ايران اسلامي باز شد، گفت: دولت تدبير و اميد در تنگناهاي مالي زيادي مواجه بود و در ابتدا كار دولت توليد و صادرات نفت يك ميليون بشكه در روز بود بعد از برجام توليد به 2 ميليون بشكه در روز رسيد اما قيمت نفت كاهش يافت ولي اهتمام دولت به خوزستان كم نشد.
شريعتي افزود: خدا را شاكريم بعد از برجام فولاد جهان آرا با 189 ميليون يورو از طرف اسپانيايي ها در حال فعاليت است.
** توليد نفت در غرب كارون از 300 هزار بشكه به يك ميليون و 200 بشكه در روز مي رسد
استاندار خوزستان اظهار داشت: در آينده نزديك توليد نفت در ميدان نفتي غرب كارون از 300 هزار بشكه فعلي به يك ميليون و 200 تا 400 بشكه در روز مي رسد و به واسطه اين افزايش بين 40 تا 50 هزار فرصت شغلي ايجاد مي شود.
وي در ادامه در خصوص دفع پساب نيشكر كه در تعهد شركت نفت مي باشد گفت: براي جلوگيري از پيشروي پساب نيشكر به سمت زمين هاي كشاورزي خرمشهر مقرر شد از محل اعتبارات مديريت بحران 510 ميليارد ريال براي احداث سيفوني براي انتقال پساب به دريا اختصاص يابد.
به گزارش ايرنا در ديدار غلامرضا شريعتي با سران عشاير خرمشهر مسايل و مشكلات مردم روستاهاي خرمشهر مورد بررسي قرار گرفت.
7100/ /6068
خبرنگار: كميله حجازي ** انتشار دهنده:محمدعلي فريدپناه
كانال خبري ايرنا خوزستان:irnaahvaz@
براي دريافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به كانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپيونديد.

سرخط اخبار استان‌ها