۸ فروردین ۱۳۹۶، ۲۳:۲۲
کد خبر: 82476617
T T
۰ نفر
ارزش صادرات معدن و صنايع معدني ايران در سال 95، 6 ميليارد دلار بود

خرم آباد - ايرنا - معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش معادن در رونق اقتصادي كشور گفت: ارزش صادرات معدن و صنايع معدني ايران در سال 1395، 6 ميليارد دلار بود.

به گزارش ايرنا جعفر سرقيني شامگاه سه شنبه در نشست ستاد تسهيل و رفع موانع توليد شهرستان اليگودرز در سالن جلسات فرمانداري اين شهرستان افزود: 12 هزار و 500 فرصت شغلي به واسطه معادن و 6 هزار و 500 فرصت شغلي در بخش صنايع معدني در كشور ايجاد شده است.
وي با اشاره به وجود 6 هزار و 900 واحد سنگبري فعال در كشور گفت: اين آمار در مقايسه با برخي كشورهاي پيشرفته دنيا آماري قابل توجه است.
معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: وجود واحدهاي كوچك توليدي و صنعتي از جمله سنگبري هاي فراوان موجب ايجاد اشتغال بيشتر مي شود و براي كاهش آمار بيكاري تاثير زودهنگامي دارند.
وي با موفق ارزيابي كردن ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان لرستان گفت: اين ستاد در رفع موانع پيش روي معادن بسيار مهم و تاثير گزار بوده است.
سرقيني با تشريح مشكلات پيش روي معادن اليگودرز اظهار كرد: در ستاد تسهيل لرستان مقرر شد بسياري از مشكلات پيش روي معدن كاران شهرستان برطرف و بقيه مشكلات نيز كه امكان حل آنها در اين نشست نبود در نخستين كارگروه ملي حل و فصل شوند.
وي با بيان اينكه بسياري از كارخانجات لرستان مقياس كوچكي دارند، افزود: در برنامه جامع صنعت و معدن استان لرستان تحولي در صنايع و معادن اين استان صورت مي گيرد.

** طرح جامع صنعت و معدن استانها طراحي مي شود
وي با بيان اينكه طرح جامع صنعت و معدن همه استانها به دستور وزير به زودي طراحي مي شود ابراز اميدواري كرد با اجراي اين طرح مشكلات زيادي از صنعت و معدن استانها حل و فصل شود.
به گزارش ايرنا دومين نشست ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان لرستان به رياست استاندار و با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت، نماينده و فرماندار اليگودرز و جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني در فرمانداري اليگودرز برگزار شد.
7279/3022
خبرنگار: جابر اسدي** انتشاردهنده: احسان كردي

سرخط اخبار استان‌ها