۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹
کد خبر: 82468408
T T
۰ نفر
پیش بینی یك هزار و 530 شعبه اخذ رای در همدان برای انتخابات 96

همدان - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: یك هزار و 530 شعبه اخذ رای در این استان برای انتخابات سال آینده پیش بینی شده است.

محمدابراهیم الهی تبار روز شنبه در جریان بازدید استاندار همدان از ستاد انتخابات استان اظهار كرد: 23 مرحله از 25 مرحله فرایند انتخابات به صورت الكترونكی برگزار می شود.
وی با ذكر اینكه 6 كمیته برای برگزاری انتخابات شكل گرفته است اضافه كرد: كمیته فناوری و اطلاعات از مرحله اعلام شروع انتخابات توسط وزارت كشور تا تكمیل و ارسال صورتجلسه تكلیف دارد.
وی اضافه كرد: كمیته فناوری زمینه اتصال شبكه بخشداریها و فرمانداریها به ستاد انتخابات استان و وزارت كشور را فراهم می كنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان اضافه كرد: چندین مانور ملی و استانی با هدف ارزیابی میزان آمادگی حوزه فناوری برای برگزاری انتخابات برگزار شده كه همدان رتبه شایسته ای داشته است.
الهی تبار با ذكر اینكه یك هزار و 426 شعبه اخذ رای در انتخابات گذشته پیش بینی شده بود بیان كرد: در انتخابات دوره گذشته در 80 نقطه روستایی و شهر فرسفج انتخابات برگزار نشد ولی در انتخابات پیش رو با محاسبه این مناطق شمار شعب به حدود یك هزار و 530 شعبه می رسد.
وی گفت: 99 درصد شعب اخذ رأی همدان به شبكه ارتباطی متصل هستند و هم اینك تنها 15 شعبه به صورت آفلاین ارتباط خود را برقرار می كنند.
رییس ستاد انتخابات استان همدان گفت: كمیته پشتیبانی انتخابات امكانات مورد نیاز تمامی بخشدارهای را تامین كرده و بخشداریها از آمادگی كامل برای نامنویسی داوطلبان برخوردارند.
الهی تبار تصریح كرد: با توجه به حساسیت در نوع كار كمیته استعلام و قرار دادن سوابق افراد در اختیار كمیته اجرایی، این وظیفه به حراست استانداری محول شده است.
وی اضافه كرد: كمیته آموزش اقدام به برگزاری دوره های مختلف برای تمامی رده های درگیر در فرایند انتخابات كرده و چندین دوره آموزشی در فرمانداریها و بخشدارهای برگزار شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان بیان كرد: كمیته حقوقی با مسئولیت دفتر ارزیابی استانداری و با هدف پاسخگویی به سوالات و ابهامات حقوقی شكل گرفته است.
به گزارش ایرنا الهی تبار افزود: كمیته امنیتی انتخابات نیز تمامی مسائل امنیتی را قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات پیگیری می كند.
وی گفت: نامنویسی از داوطلبان حضور در انتخابات از روز دوشنبه 30 اسفند سالجاری آغاز شده و تا 6 فروردین ماه سال 96 ادامه دارد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان افزود: با آغاز فرایند نامنویسی، پرونده داوطلبان انتخابات تكمیل شده و هیات اجرایی كار خود را برای بررسی صلاحیت ها آغاز می كند.
الهی تبار افزود: شهرستان فامنین فاقد مركزی برای ارائه عدم سوء پیشینه به داوطلبان بود كه با همكاری انتظامی استان این مشكل رفع شد.
به گزارش ایرنا وی اضافه كرد: طبق تدابیر پیش بینی شده استعلام سو پیشینه را می توان تا پیش از رسیدگی به پرونده ارائه كرد.
وی تاكید كرد: طبق قانون، ستاد انتخابات تنها مكلف به تامین تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات است و هیچ وظیفه ای برای تامین نیروی انسانی برای نظارت بر فرایند انتخابات ندارد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری ** انتشار:اكبر بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها