۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82465412
T T
۰ نفر
يك مقام ارتش: ناكامي دشمن بعث برگ زريني در كارنامه مردم خوزستان و نيروهاي مسلح است

اهواز- ايرنا- رئيس حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ارتش گفت: ناكامي دشمن بعث، برگ زريني در كارنامه نيروهاي مسلح و بسيج مردمي خوزستان است و همين افتخارات و رشادت ها راهيان نور را از سراسر كشور هر ساله به اين سرزمين مقدس مي كشاند.

به گزارش ايرنا امير سرتيپ ابراهيم گلفام چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشيه ديدار با جمعي از وابستگان نظامي كشورهاي خارجي در محل لشكر 92 زرهي اهواز اظهار كرد: خوزستان در دوران دفاع مقدس سختي هاي فراواني را پشت سرگذاشته و شاهد حملات متعدد دشمن بعث بوده است.
وي افزود: ايستادگي و مقاومت مردم خوزستان در دفاع از خاك ميهن اسلامي قابل وصف نيست و شايد اين استان تنها استاني باشد كه به عنوان موزه دفاع مقدس بتوان از آن نام برد.
رئيس حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ارتش بيان كرد: تعداد زيادي از مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسيده و بسياري نيز آواره شدند اما به بركت خون اين شهداي والا مقام اين خاك مقدس حفظ شد.
وي بيان كرد: همچنين در اين دوران قهرماناني از سراسر كشور به كمك مردم خوزستان آمده و مناطق اشغالي را از دست دشمن آزاد كردند كه اين همبستگي ملي نيز در جاي خود از اهميت بالايي برخوردار است.
امير سرتيپ گلفام تصريح كرد: خوزستان يكي از مناطق كليدي در دوران دفاع مقدس بوده و مجموعه اي از عمليات مهم و تاثيرگذار در آن انجام شده است.
وي اظهار كرد: دشمن مدعي بود خوزستان را ظرف سه روز به اشغال خود در مي آورد اما رشادت هاي بزرگمردان ميهن اسلامي دشمن را در رسيدن به اين هدف ناكام گذاشت.
رئيس حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ارتش گفت: نيروهاي ارتش، سپاه و بسيج با عمليات هاي گسترده از وجب به وجب اين خاك مقدس حراست كردند و در برخي نقاط اين استان نيز هنوز يادگاري از اين دلاورمردان مشاهده مي شود.
وي بيان كرد: باگذشت سال ها از اين جنگ تحميلي همچنان ياد و خاطره شهداي والا مقام دوران دفاع مقدس گرامي داشته شده و راهيان نور از سراسر كشور از مناطق عملياتي استان ديدن مي كنند.
امير سرتيپ گلفام يادآور شد: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در راستاي فرمايش رهبر معظم انقلاب كه فرمودند' دفاع مقدس ثروت ايران است و بايد اين ثروت را به روش هاي مختلف فرهنگي به مردم ارائه دهيم' با مصوبه فرمانده ارتش، زمينه را براي حضور وابستگان كشورهاي دوست و مقيم در ايران و سفر دو روزه از مناطق عملياتي خوزستان مهيا كرد.
وي گفت: در اين سفر دوروزه راويان بزرگ و فرماندهان رشيد دوران دفاع مقدس ارتش خاطرات جنگ را براي نمايندگان كشورهاي خارجي بازگو مي كنند تا آن ها نيزبا رشادت هاي شهدا بيشترآشنا شوند.
رئيس حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ارتش گفت: مستندات زيادي از حوادث بزرگ دفاع مقدس به ثبت رسيده است اما ابعاد اين دفاع براي كشورهاي ديگر بايد معرفي شود ،اكنون با فرصتي كه ارتش براي اين ميهمانان خارجي فراهم كرد، آن ها مي توانند از نزديك با آثار جنگ تحميلي و ابعاد مقاومت مردم ورزمندگان ما آشنا شوند.
7152/6002 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشاردهنده : كبري آقازري

سرخط اخبار استان‌ها