۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۴۹
کد خبر: 82452101
T T
۰ نفر
فرنگی كار وزن 85 كیلوگرم:در جام جهانی كشتی توانمندی های خود را  ثابت می كنم

آبادان - ایرنا - فرنگی كار وزن 85 كیلوگرم تیم ملی گفت:جام جهانی سال 2017 در آبادان فرصت خوبی برای اثبات توانمندی های من است و امیدوارم با نتیجه خوبی آن را به پایان برسانم.

«حسین نوری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:پس از رقابت های انتخابی تیم ملی كه فروردین ماه امسال در تهران برگزار شد، فشار روحی زیادی به من وارد شد و با فرنگی كاری كه در این وزن به بازی های المپیك 2016 ریو اعزام شده بود، از نظر فنی و امتیازی تفاوت زیادی داشتم.
وی اظهار داشت: متاسفانه بعد از رقابت های انتخابی تیم ملی برای حضور در بازی های المپیك ریو، مربیان نسبت به من بی توجه بودند و به گونه ای با من برخورد می كردند كه دیگر انگیزه ای برایم باقی نمانده بود و از نظر روحی افت كردم و در شرایطی قرار گرفتم كه دیگر هیچ علاقه ای به كشتی و تمرین كردن نداشتم.
این فرنگی كار كرجی تیم ملی ادامه داد:پس از آنكه متوجه شدم روی نامم برای حضور در المپیك به طور كلی خط كشیدند، برای مدتی خانه نشین شدم و افسردگی گرفتم و هر زمانی كه تصور می كردم با وجود تمرینات سخت و طاقت فرسا و قهرمانی در مسابقات انتخابی به هدفم نرسیدم، این موضوع من را اذیت می كرد.
وی در خصوص شرایط روحی روانی خود برای حضور در جام جهانی آبادان گفت: در حال حاضر از شرایط روحی و روانی خوبی برخوردار هستم و تمرینات خوبی را زیر نظر كادر فنی انجام داده ام.
نوری با اشاره به رقابت بسیار سخت در وزن 85 كیلوگرم جام جهانی گفت: هر هفت تیم حاضر در جام جهانی آبادان دارای نمایندگان بسیار خوبی در این وزن هستند به طوری كه «داوید چاكوتادزه» (روسیه) و «ژان بلنیوك» (اوكراین) دارندگان مدال طلا و نقره المپیك و همچنین «دنیس كودلا» (آلمان) و «جاوید حمزه تائو» (بلاروس) نفرات مشترك سوم المپیك در تیم های حاضر در جام جهانی هستند و به احتمال زیاد در آبادان نیز حضور پیدا خواهند كرد.
وی ادامه داد: خیلی خوشحالم كه می توانم با بزرگان كشتی دنیا در این وزن مبارزه و ثابت كنم كه اگر المپیكی بودم، می توانستم روی یكی از سكوهای قهرمانی قرار گیرم.
نوری در خصوص دیدار احتمالی خود با «داوید چاكوتادزه» قهرمان المپیك ریو از روسیه تصریح كرد: دوست دارم با این قهرمان روسی در جام جهانی آبادان مبارزه كنم.
رقابت های انتخابی تیم ملی كشتی فرنگی برای حضور در بازی های المپیك 2016 ریو اواخر فروردین ماه امسال در سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران برگزار شد كه حسین نوری فرنگی كار جوان با شكست همه بزرگان این وزن یعنی حبیب الله اخلاقی، داود اخباری، یوسف قادریان و مجتبی كریم فر به مقام نخست دست یافت، اما محمد بنا سرمربی وقت تیم ملی تشخیص داد تا حبیب الله اخلاقی كه در المپیك لندن عنوان پنجم را كسب كرده بود، یك بار دیگر در المپیك ریو حضور داشته باشد.
اخلاقی در المپیك ریو با كسب دو پیروزی و یك شكست هفتم شد.
جام جهانی كشتی فرنگی در سال 2017 با حضور هشت تیم برتر دنیا، روزهای 26 و 27 اسفند ماه در شهر آبادان برگزار می شود.
این رقابت ها با حضور تیم های ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، تركیه، آلمان، اوكراین، قزاقستان و بلاروس به عنوان هشت كشور برتر جهان برگزار می شود.
7104/6125 دریافت كننده خبر:مسعود گادار ** انتشار:سیدبهادر حسینی

سرخط اخبار استان‌ها