سقف معافيت مالياتي كاركنان دولت و بخش خصوصي ماهانه 2 ميليون تومان شد

تهران- ايرنا- نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اصلاح مصوبه قبلي خود درباره سقف معافيت مالياتي بر درآمدها سقف معافيت مالياتي كاركنان دولت و بخش خصوصي را ماهانه دو ميليون تومان تعيين كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، نمايندگان در جلسه علني روز دوشنبه مجلس شوراي اسلامي و در جريان بررسي جزئيات هزينه اي لايحه بودجه سال 96 كل كشور بند (الف) تبصره 6 اين لايحه را اصلاح كردند.
پيش از اين نمايندگان مجلس اين بند را در بخش درآمدي بررسي كرده بودند و مصوب شده بود كه ميزان معافيات مالياتي در سال 96 براي كارمندان دولت با سقف درآمدي ساليانه 24 ميليون تومان حدود معاف از ماليات باشد و براي سايرين 18 ميليون تومان در نظر گرفته شده بود.
پس از اين مصوبه برخي نمايندگان در جلسه نوبت سوم روز شنبه در تذكرات پياپي اين مصوبه را تبعيضي آشكار دانسته و خواهان رفع اين تبيض شدند كه علي لاريجاني از كميسيون تلفيق خواست كه اين مصوبه را دوباره بررسي كرده و به صحن مجلس گزارش دهد.
در جلسه امروز گزارش اصلاحي كميسيون به صحن علني ارايه شد و نمايندگان مصوبه قبلي خود را اصلاح كردند.
براساس اصلاحيه امروز مجلس، سقف معافيت مالياتي موضوع ماده (84) قانون ماليات‌هاي مستقيم مصوب 3 /12/ 1366 و اصلاحات بعدي آن در سال 1396، مبلغ 240 ميليون (240.000.000) ريال در سال تعيين مي‌شود.
با تصويب نمايندگان مجلس، نرخ ماليات مذكور بر درآمد كاركنان دولتي و غيردولتي است و مازاد بر مبلغ مذكور تا پنج برابر آن مشمول ماليات ساليانه 10 درصد و به نسبت مازاد آن 20 درصد است.
به موجب اين مصوبه ميزان معافيت مالياتي اشخاص موضوع ماده 57 و 101 قانون ماليات مستقيم (كسبه) سالانه 180 ميليون ريال (ماهانه تا يك و نيم ميليون تومان) تعيين مي‌شود.
مسعود پزشكيان كه رياست ساعاتي از جلسه علني را بر عهده داشت گفت: اين ماده براي بخش دولتي و خصوصي است و بر اين اساس معافيت مالياتي براي بخش دولتي و خصوصي يكسان شد.
سيام**9103**1336 خبرنگار: حميد شهرياري** انتشار: مهرنوش خانزائي

سرخط اخبار اقتصاد