۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۵۵
کد خبر: 82424129
T T
۰ نفر
كشتارگاه صنعتي مرغ مياندوآب با حضور وزير جهاد كشاورزي افتتاح شد

مهاباد- ايرنا- كشتارگاه مجهز صنعتي مرغ مياندوآب روز پنجشنبه با حضور وزير جهاد كشاورزي و استاندار آذربايجان غربي به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، براي ساخت اين كشتارگاه، 150 ميليارد ريال از منابع بخش خصوصي و تسهيلات بانكي سرمايه گذاري شده است و با بهره برداري از اين كشتارگاه زنجيره يكپارچه توليد محصولات دامي و طيور كشور در اين شهرستان تكميل شد.
سيد عزيز حسيني مديرعامل اين گروه توليدي در آئين بهره برداري از كشتارگاه صنعتي گفت: اين كشتارگاه در زميني به مساحت 15 هزار متر مربع ساخته شده و داراي ظرفيت توليد 6 هزار قطعه مرغ در ساعت است كه با بهره برداري از آن براي 100 نفر به صورت مستقيم اشتغالزايي شده است.
حسيني ادامه داد: كشتارگاه صنعتي تازه افتتاح داراي دستگاه هاي اتوماتيك، بخش قطعه بندي و بسته بندي استاندارد، سه تونل انجماد به ظرفيت انجماد 60 تن مرغ در شبانه روز، سردخانه و تبديل ضايعات مرغ به پودر و آزمايشگاه مي باشد.
حسيني اضافه كرد: اين كشتارگاه يكي از طرح هاي زنجيره توليد گوشت مرغ است و از كشتارگاه هاي پيشرفته و خودكار است كه سالانه ظرفيت توليد 22 هزار و 500 تن گوشت مرغ را دارد.
وي گفت: با بهره برداري از اين طرح توليد 13 درصد گوشت استان و نيم درصد گوشت كشور در اين كشتارگاه صنعتي انجام مي شود و با برنامه اي كه داريم تلاش مي كنيم توليد خود را به 30 درصد استاني و 3 درصدي كشوري برسانيم.
مديرعامل اين گروه توليدي گفت: اين مجموعه توان توليد ساليانه 12 ميليون عدد تخم مرغ نطفه دار، 10 ميليون قطعه جوجه يك روزه گوشتي، 40 هزار تن خوراك طيور و 9 هزار تن گوشت مرغ را دارد.
حسيني ادامه داد: اين مجموعه با دارا بودن واحدهاي مرغ مادر، كارخانه جوجه كشي، كارخانه ذرت خشك كني، سيلوي ذخيره غلات و دو واحد كشتارگاه صنعتي به يك واحد توليدي بزرگ در استان در زمينه طيور تبديل شده است.
وي اضافه كرد: 2 واحد مرغ مادر در شاهين دژ و بوكان نيز از ديگر گروه هاي توليدي اين مجموعه هستند كه اين واحد توليدي را قادر ساخته اند به عنوان يك زنجيره كامل توليد مرغ فعاليت داشته باشند.
حسيني افزود: اين مجموعه هم اكنون زمينه اشتغال بيش از 300 نفر را در واحدهاي مختلف خود فراهم كرده است.
به گزارش ايرنا، اين توليد كننده و كارآفرين مياندوآبي به عنوان واحد كارآفريني نمونه كشوري در سال 92 و به عنوان توليدكننده نمونه ملي در زمينه خوراك دام، طيور و آبزيان در سال 93 انتخاب شده است.
وزير جهاد كشاورزي از روز گذشته /چهارشنبه/ به آذربايجان غربي سفر كرده است و علاوه بر افتتاح طرح بزرگترين مجتمع كشت و صنعت و دامپروري شمالغرب كشور در سلماس، امروز /پنجشنبه/ نيز از طرح هاي بخش كشاورزي در مياندوآب و مهاباد بازديد مي كند.
شهرستان مياندوآب با بيش از 260 هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي واقع شده است.
شبك**3093 **1392**تنظيم كننده: پيمان پاكزاد**انتشار دهنده: ابوالفضل بابايي
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد