۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82421926
T T
۰ نفر
نگرانی سیاستمداران ایتالیایی از پیشروی پوپولیست ها در فرانسه

رم - ایرنا - مقامات پیشین و كنونی ایتالیایی از پیشروی پوپولیست ها در اروپا ابراز نگرانی می كنند و از جمله رومانو پرودی نخست وزیر پیشین این كشور هشدار داده است كه در صورت پیروزی 'مارین لو پَن' در فرانسه، كار اتحادیه اروپا نیز تمام است.

روزنامه 'لارپوبلیكا' با اشاره به مبارزات انتخاباتی 'مارین لو پن' در فرانسه، به نقل از پرودی نوشت: اگر لو پن در فرانسه به پیروزی برسد، كار اتحادیه اروپا تمام است. ولی فكر نمی كنم در این انتخابات پیروز شود و مطمئن نیز نیستم بتواند 'ترامپ' را در این مسیر كمك كند.
این روزنامه به نقل از 'داریو فرانچسكینی' وزیر فرهنگ ایتالیا نیز نوشت: پوپولیست ها علیه سیاستمداران مسئولیت پذیر قرار گرفته اند. این نمودار جدید «بای پولاریسم» (دو قطبی گرایی) در سالهای آینده خواهد بود.
وی افزود: فكر می كردیم شكاف میان جناح های راست و چپ غیر قابل تغییر باشد، ولی این طور نیست. موج پوپولیسم سوار بر هراس شهروندان جاری شده و جوامع را برای سال های مدید به سوی بای پولاریسم نوین بین پوپولیست ها و مسئولیت پذیرها سوق می دهد.
'متئو رنتزی' نخست وزیر سابق و دبیر كل حزب دموكراتیك نیز در گزارش هفتگی اینترنتی خود موسوم به 'اِ نیوز' عنوان كرد: مقطع دشواری را در سطح بین المللی سپری می كنیم. تنش ها روز به روز افزایش یافته است و آن دسته از نیروهای سیاسی كه بر موج هراس سوار هستند، تقویت می شوند. حال باید دید با چالش دوستمان 'ماكرون' (نامزد سوسیالیست انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه) علیه پوپولیست ها، در انتخابات فرانسه چه رخ خواهد داد.
'آنجلینو آلفانو' وزیر امور خارجه ایتالیا نیز گفت: پاسخ به لو پن و نیروهای پوپولیستی دیگر، تشكیل اتئلاف جمهوری است تا با مشكلاتی كه اتحادیه اروپا در حل آنها تأخیر داشته است، بطور جدی مقابله كند. حامیان اروپا از هر نوع گرایش سیاسی باید با یكدیگر متحد شوند.
در مقابل 'پیر لوئیجی برسانی' دبیر كل سابق حزب دموكراتیك و از شخصیت های برجسته گرایش اقلیت در این حزب، گفت: جناح چپ باید حمایت گرایی اقتصادی ترامپ را ازآنِ خود كرده آن را با ارزشهای چپ تلفیق نماید.
اروپام**461**1479
انتشاردهنده:حسن سالك رضائی

سرخط اخبار جهان