۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۴۹
کد خبر: 82408569
T T
۰ نفر
تحلیل گر هندی:سیاست های نژادپرستانه ترامپ باعث انزوای امریكا می شود

دهلی نو-ایرنا- تحلیل گر و كارشناس ارشد مسائل بین المللی هند سیاست های نژاد پرستانه ترامپ رئیس جمهوری امریكا را باعث انزوای منطقه و بین المللی این كشور دانست و تصریح كرد این سیاست ها نفوذ و تاثیر گذاری امریكا را به شدت كاهش می دهد.

به گزارش ایرنا،'ام.كی.بادراكومار' روز دوشنبه با انتشار مقاله ای در روزنامه تریبیون هند نوشت تغییر نگاه امریكا از مسائل جهانی به داخلی ، زمینه كاهش تاثیرگذاری این كشور در عرصه بین المللی را فراهم می كند.
وی با اشاره به سخنرانی ترامپ در مراسم تحلیفش تصریح كرد این سخنان نشانه آشكاری از عقب نشینی امریكا از صحنه جهانی بود.
این نویسنده هندی درادامه با اشاره به تصمیم امریكا مبنی بر جلوگیری از ورود شهروندان هفت كشور به امریكا تصریح كرد بسیاری از كشورها از این تصمیم رئیس جمهوری امریكا شگفت زده شده اند.
در بخش دیگر ازاین مطلب اضافه شده است درعصر كنونی جهان شاهد كاهش نفوذ امریكا و شكل گیری نظم جدیدی خواهد بود.
این تحلیل گر هندی درادامه با اشاره به تناقض منافع امریكا و روسیه نوشت در سال جاری میلادی می توانیم شاهد همكاری امریكا و روسیه در خصوص مسائل روسیه و افغانستان باشیم .
دربخش دیگری ازاین مطلب با اشاره به احتمال همكاری روسیه با امریكا برای مهار چین اضافه شده است مشاركت راهبردی با چین اساس سیاست راهبردی روسیه در قرن بیست و یكم را تشكیل می دهد.
به عقیده این نویسنده، روسیه و چین همچنان در آینده در برابر تلاش های امریكا برای برتری نظامی مقاومت می كنند تا این كشور نتواند دیدگاههای خود را در سیاست جهانی اعمال كند.
این تحلیل گر هندی معتقد است كه در سال 2017 باید انتظار كاهش تنش بین امریكا و روسیه و افزایش اختلاف بین واشنگتن و پكن را داشته باشیم .
وی از سیاستمداران هندی خواسته است بادرك حقایق مربوط به پایان جهان تك قطبی كه ناشی از فروپاشی شوروی بوجود آمد، برای تاثیرگذاری در جهان آماده شوند.
این نویسنده هندی، مشاركت فعال در سازمان های منطقه ای و جهانی مانند بریكس ،گروه 20 ،طرح یك نوار یك جاده چین و پیگیری سیاست خارجی چند وجهی را باعث افزایش نفوذ منطقه ای و جهانی این كشور دانست .
آساق**انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد

سرخط اخبار جهان