۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82401878
T T
۰ نفر
رئيس جمهوري افغانستان  خواستاربرگزاري نشست كشورهاي منطقه توسط سازمان ملل شد

كابل - ايرنا - رئيس جمهوري افغانستان، روابط برخي از دولت ها با عناصر غيردولتي را براي ثبات و پيشرفت منطقه نگران كننده دانست و از سازمان ملل متحد خواست تا براي تصميم گيري در باره موضوعات مهم، نشستي را با حضور كشورهاي اين منطقه برگزار كند.

به گزارش ايرنا، دفتر رسانه هاي رياست جمهوري افغانستان گزارش داد كه «محمد اشرف غني» روز چهارشنبه در ديدار «ميرسلاو جينكا»، ضمن بحث و بررسي پيرامون ابعاد مختلف تروريسم و جنگ، بر تأمين روابط دولت با دولت ميان كشورها تأكيد كرد.
وي با اشاره به نقش و جايگاه سازمان ملل متحد گفت اين سازمان با برگزاري نشست كشورهاي منطقه براي بحث و تصميم گيري در مورد موضوعات مهم منطقه، نقش خود را در اين راستا ايفا كند.
بر اساس اين گزارش، اشرف غني و معاون سياسي دبير كل سازمان ملل متحد در مورد امنيت، ثبات و صلح منطقه، همكاري‌هاي همه‌جانبه، مبارزه با تروريسم و ساير موضوعات مهم بحث و تبادل نظر كردند.
معاون دبير كل سازمان ملل نيز در اين ديدار گفت كه اين سازمان آماده هرگونه همكاري براي حل مناسب مسايل منطقه اي است و موضوع برگزاري نشست كشورهاي منطقه را با دبير كل سازمان ملل مطرح خواهد كرد.
معاون دبير كل سازمان ملل متحد ديروز نيز با «عبداله عبداله» رئيس اجرايي دولت وحدت ملي افغانستان ديدار و گفت و گو كرد.
جينكا در اين ديدار گفت كه شوراي امنيت سازمان ملل متحد در ماه مارس آينده، حضور و نقش اين سازمان را در افغانستان مورد بررسي قرار مي دهد و ضروري است تا آن زمان، اقدامات لازم براي تمديد ماموريت و حضور پررنگ اين سازمان در افغانستان صورت گيرد.
اساق**291**1610** انتشار دهنده: مريم شفيعي

سرخط اخبار جهان