۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82401683
T T
۰ نفر
ابتكار :احكام دادگاه فرزندم مورد احترام ما است/ امیدوارم پرونده تحت تاثیر فضاسازی قرار نگیرد

تهران - ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره موضوع پرونده قضایی فرزندش گفت: این موضوعی است كه فرآیند قضایی خود را طی می كند و هر آنچه احكام دادگاه باشد مورد قبول ماست و امیدوارم پرونده تحت تاثیر فضا سازی های رسانه ای قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، معصومه ابتكار روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره حكم جلب فرزندش و برخی اتهامات وارده ، افزود: دادگاه به پرونده ٢ نفر رسیدگی می كند اما چون مادر یكی از این افراد از مسولان است ، این موضوع قاعدتا نباید در رسانه ها طرح شود تا فرایند قضایی را تحت تاثیر قرار ندهد؛ ولی این موضوع توسط یك رسانه خاص عامدا و از طریق یكی از طرفین دعوا مطرح و رسانه ای می شود تا از الان بهره برداری كنند.
وی ادامه داد: این پرونده كاملا شخصی بوده و در حال رسیدگی است و ما هر چه كه نتیجه این پرونده در محاكم باشد تابع قانون هستیم .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهارداشت: به دلیل اینكه در این موضوع یكی از طرفین دعوا نسبتی با مسولان دارد و ممكن است برخی بخواهند از این پرونده سوءاستفاده و بهره برداری كنند، كه این اقدامات نه قانونی، نه اخلاق و نه شرعی است اما ما تابع رسیدگی قانونی هستیم.
ابتكار گفت: فكر می كنم برخی از نقطه نطراتی كه در این باره مطرح شده به دلیل عدم آگاهی كافی بوده و من در این خصوص با معاون اول قوه قضاییه آقای محسنی اژه ای صحبت كردم.
وی افزود: این موضوع به دلیل ابعادی كه پیدا كرده بود و به یك سری تهدیدات منتهی شد توسط بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری گزارشی تهیه شده و یك گزارش هم توسط وزارت اطلاعات تهیه شده و همه مسئولان ذیربط در جریان هستند ولی به هر حال پرونده ای بود كه از اول تهدیداتی در آن مطرح بود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه كرد: در این پرونده به دلیل اینكه مادر یكی از شركاء جزء مسئولان بود و ممكن است تبدیل به ماجرای دیگری شود كه متاسفانه هم شد ولی امیدوارم همه قانون را رعایت كنند و فرایند قضایی و احكام دادگاه را كه مورد احترام ما است قبول كنند و امیدوارم پرونده تحت تاثیر فضاسازی های رسانه ای قرار نگیرد.
ابتكار گفت: ما هم علاقه مند نیستیم به این حاشیه سازی ها كشیده شویم چون كار و مسئولیت ما بسیار سنگین است و باید این حرمت را قائل باشیم كه افراد خانواده هایشان چون ممكن است مسئولیت داشته باشند در چهارچوب قانون و مقررات به آن رسیدگی شود.
وی در خصوص احتمال انتشار آلایندگی زیست محیطی حادثه پلاسكو گفت: هر آتش سوزی آسیب زیست محیطی هم به وجود می آورد كه برای این منظور اقداماتی انجام شده ودستورالعمل های آن به شهرداری اعلام شده است.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینكه مسأله اصلی مدیریت نخاله هاست كه می تواند آلاینده باشد، افزود: نخاله های نیمه ساخته اگر به درستی مدیریت شوند مشكلی به وجود نخواهند آورد.
معاون رئیس جمهوری تصریح كرد: موضوع بعدی كسانی هستند كه در این حادثه كار می كنند از جمله آتش نشانان كه باید از نظر بحث سلامتی و مواجهه با آلودگی مراقب باشند.
ابتكار درخصوص آلایندگی حادثه پلاسكو گفت: این آلایندگی به این حد نیست كه در كل شهر انتشار یابد، نخاله ها جمع شده است.
سیام*1053*1449*خبرنگار: حمید شریفی كیا* انتشار: امیر كاردان راد
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه