۵ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۲۹
کد خبر: 82399372
T T
۰ نفر
لیگ برتر والیبال؛ هفته بیستم تحت تاثیر حضور مربی بلغاری

تهران - ایرنا - هفته بیستم لیگ برتر والیبال درحالی فردا (چهارشنبه) با شش دیدار پیگیری می شود كه این دیدارها به ویژه مسابقات تهران تحت تاثیر حضور (رادوستین استویچف) گزینه بلغاری برای هدایت تیم ملی والیبال ایران خواهد بود.

به گزارش ایرنا، هفته نهم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان ایران جام «شهدای منا» فردا (چهارشنبه) با شش دیدار در شهرهای تهران (دو مسابقه)، گنبد، اردكان، ارومیه و آمل پیگیری می شود. همزمان با این بازی ها استویچف مربی بلغاری در تهران برای آشنایی نزدیك با ظرفیت والیبال ایران در تهران حضور دارد تا درصورت قانع شدن مبنی بر توانایی والیبال ایران برای رفتن بر روی سكو در جهان و المپیك، هدایت تیم ملی ایران را بپذیرد.
این مربی قبلا یك بار والیبال ایران را آنالیز كرده و در پاسخ به درخواست فدراسیون والیبال ایران برای پذیرش مسئولیت تیم ملی گفته بود، والیبال ایران اهداف بزرگی همچون قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جهان و المپیك را دارد، اما من تنها مسئولیت تیم هایی را می پذیرم كه از سكو رفتن آنان اطمینان داشته باشم.
پاسخ استویچف به فدراسیون والیبال ایران به این معنی است كه والیبال ایران ظرفیت رفتن روی سكو را در جهان ندارد، اما محمدرضا داورزنی از این پاسخ مربی بلغاری راضی نشد و با سفر به بلغارستان او را برای حضور در ایران و آشنایی از نزدیك با ظرفیت والیبال ایران دعوت كرد.
بر اساس این سابقه، هفته بیستم لیگ برتر تحت تاثیر حضور این مربی بلغارستانی خواهد بود به ویژه دو دیدار خانه والیبال تهران كه قرار است، استویچف تماشاگر ویژه این بازی ها باشد.
این مربی روز گذشته نیز از امكانات والیبال ایران در كمپ تیم های ملی و دو باشگاه ورزشی فرهنگی پیكان تهران و سایپا بازدید داشت.
در نخستین مسابقه هفته بیستم لیگ برتر والیبال، تیم بانك سرمایه صدرنشین 47 امتیازی، میزبان سازمان عمران شهرداری ساری در خانه والیبال تهران است. دیدار رفت دو تیم سه بر دو به سود بانك سرمایه به پایان رسید.
نماینده ساری با 9 برد و 26 امتیاز در رتبه ششم جدول است و در سه هفته آینده سه مسابقه مهم با تیم های اول تا سوم جدول دارد و برای اینكه به مرحله پلی آف صعود كند، حتما باید فاتح یكی از این دیدارها باشد.
در دومین دیدار خانه والیبال تهران در هفته نهم دور برگشت، تیم پارسه تهران میزبان نارنجی پوشان سایپا خواهد بود. سایپا با 10 برد و 30 امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد و پارسه با هفت برد و 24 امتیاز در جایگاه هشتم جدول است. هر دو تیم یك بازی كمتر دارند و سایپا در این دیدار به دنبال قطعی كردن صعودش به مرحله پلی آف است.
مسابقه رفت دو تیم سه بر یك به سود پارسه به پایان رسید و نارنجی پوشان كه در دور برگشت روند رو به رشدی را طی می كنند، در شهرآورد تهران به دنبال كسب جبران نتیجه دور رفت هستند.
تیم های هاوش گنبد و پیكان تهران در سومین مسابقه این هفته در سالن گنبد به مصاف یكدیگر می روند. هاوش با 4 برد و 12 امتیاز در انتهای جدول است و امیدی هم به صعود ندارد و از سوی دیگر پیكان با 16 برد و 46 امتیاز در رتبه دوم است. پیكانی ها در دور رفت سه بر صفر هاوش را شكست دادند و در این مسابقه نیز به دنبال كسب هفدهمین برد خود هستند.
تیم خاتم اردكان كه با هفت برد و 23 امتیاز در رتبه نهم جدول است، این هفته در سالن آیت الله خاتمی اردكان میزبان شهرداری تبریز خواهد بود. تبریزی ها با 9 برد و 29 امتیاز در رتبه پنجم جدول هستند و این هفته در اردكان برای كسب دهمین برد خود كار مشكلی خواهند داشت.
دیدار رفت دو تیم نیز سه بر یك به سود خاتم شده بود و نماینده اردكان در این مسابقه خانگی به دنبال كسب هشتمین برد خود در دور مقدماتی لیگ برتر والیبال است.
تیم صالحین ورامین كه نسبت به دیگر تیم های لیگ برتری دو بازی انجام نشده دارد، در هفته بیستم میهمان شهرداری ارومیه خواهد بود. صالحین در حال حاضر با هفت برد و 21 امتیاز در جایگاه دهم جدول است و برای صعود به مرحله پلی آف باید تعداد بردهای خود را افزایش دهد كه این تیم در پنج بازی باقی مانده فرصت مناسبی برای رسیدن به این هدف دارد.
البته به نظر می رسد این تیم این هفته در سالن غدیر ارومیه برای كسب پیروزی كار مشكلی خواهد داشت، زیرا ارومیه صعودش قطعی شده و بازیكنانش بدون استرس در بازی خانگی به مصاف این تیم می روند. دیدار رفت دو تیم نیز سه بر صفر به سود صالحین به پایان رسید و ارومیه به دنبال جبران این نتیجه است.
در آخرین دیدار لیگ برتر والیبال در هفته بیستم، تیم كاله مازندران در سالن پیامبر اعظم (ص) از شهرداری اراك پذیرایی خواهد كرد. كاله كه با هشت برد و 25 امتیاز در رتبه هشتم است، در این مسابقه فرصت مناسبی دارد كه با كسب برد در دیدار خانگی یك گام به پلی آف نزدیك شود.
شهرداری اراك با پنج برد و 15 امتیاز در جایگاه یازدهم است و امیدی هم به صعود ندارد، دیدار رفت دو تیم نیز سه بر صفر به سود كاله به پایان رسید.
برنامه كامل و اسامی داوران و ناظران هفته بیستم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:
* تهران، خانه والیبال، ساعت 15
بانك سرمایه – سازمان عمران شهرداری ساری
داور اول: كیوان عابدزاده، داور دوم: قادر صادقی و ناظر: محمود كشفی

* تهران، خانه والیبال، ساعت 17
پارسه تهران – سایپا تهران
داور اول: اصغر كاظمی، داور دوم: محمد عشق دوست و ناظر: حمید حق بین

*گنبد، سالن المپیك، ساعت 17 و 30 دقیقه
هاوش گنبد – پیكان تهران
داور اول: حمید راهجردیان، داور دوم: مرتضی علایی و ناظر: شهباز صدری

*اردكان، سالن آیت الله خاتمی، ساعت 16 و 30
خاتم اردكان – شهرداری تبریز
داور اول: بهروز جعفری، داور دوم: وحید پوركاشیان و ناظر: محمد حسین شفقی

* ارومیه، سالن غدیر، ساعت 16 و 30
شهرداری ارومیه – صالحین ورامین
داور اول: ابراهیم فیروزی، داور دوم: مهدی نویدی و ناظر: محمدحسن خوشدل

* آمل، كاله مازندران، ساعت 16
كاله مازندران – شهرداری اراك
داور اول: محمد شاهمیری، داور دوم: علیرضا قریب و ناظر: یونس حسن زاده
همچنین هفته چهاردهم و پایانی دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های دسته یك مردان كشور جام «شهدای منا» فردا چهارشنبه با هفت دیدار در شهرهای ارومیه، اردبیل، قم، همدان، دامغان، سیرجان، كرمان و ورامین پیگیری می شود كه برنامه آن به قرار زیر است:
گروه اول:
ارومیه، ساعت 14: شهرداری جوان ارومیه – مقاومت فرمانداری مهاباد
اردبیل، ساعت 16: عقاب سبلان – سپهر الكتریك قزوین
قم، ساعت 16: كریمه قم – كاله جوان
همدان، ساعت 16: اتحاد جوان همدان – عقاب تهران

گروه دوم:
دامغان، ساعت 16: نیروگاه سیكل تركیبی دامغان – فرش محتشم كاشان
سیرجان، ساعت 16: گل گهر سیرجان – ملوان تهران
كرمان، ساعت 16: لاستیك بارز كرمان – رعد پدافند اصفهان
'برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.'
ورزشی(2)**1379** 1701
خبرنگار: هادی افتخاری، انتشار دهنده: حمید قدیمی
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش