از همه ظرفیت های برای توسعه دو و میدانی خراسان جنوبی استفاده شود

بیرجند - ایرنا - مدیركل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از همه ظرفیت ها و افراد متخصص برای توسعه ورزش دو و میدانی در استان استفاده شود.

محمد اسماعیل افضل پور، روز دوشنبه در مجمع عمومی انتخاب رییس هیات دو و میدانی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: رییس هیات دو و میدانی از افراد منتقد خود هم برای توسعه این ورزش استفاده كند تا زمینه استفاده از همه ایده ها فراهم شود.
وی یادآور شد: متاسفانه در بعضی رشته های ورزشی قطب موافق و مخالف ایجاد شده و همین دو قطبی شدن موجب عقب ماندگی رشته های ورزشی در استان شده است.
وی تصریح كرد: اختلاف سلیقه امری خوب است اما نباید موجب مناقشه و درگیری لفظی شود، باید انتقاد سازنده باشد و به شكل صحیح بیان شود و فرد هم انتقاد را هم بپذیرد.
وی اضافه كرد: خرد جمعی باید در تصمیم گیری هیات وجود داشته باشد و رییس هیات ورزشی از همه ایده ها برای توسعه رشته ورزشی تحت مدیریت خود استفاده كند.
وی بیان كرد: فضای مدیریت هیات به گونه ای نباشد كه رییس بدون توجه به نظر دیگر اعضا فعالیت كند.
مدیركل ورزش و جوانان استان در ادامه گفت: هیات رییسه دو و میدانی خراسان جنوبی مرتب تشكیل شود و تركیب اعضا مناسب باشد.
افضل پور افزود: افراد اقتصادی، علمی، پیشكسوتان و صاحب نظران عضو هیات رییسه باشند و حتما یك نفر عضو هیات علمی دانشگاه هم در هیات رییسه برای استفاده از تفكر و ایده اش حضور داشته باشد.
وی اظهار كرد: مجمع عمومی سالیانه هیات دو ومیدانی هر 6 ماه یكبار با حضور همه اعضا تشكیل شود و در آنجا برنامه های كلان برنامه ریزی و تصویب و برنامه های انجام شده گزارش شود.
وی ادامه داد: ورزش قهرمانی در خراسان جنوبی تاكنون كارنامه خوبی نداشته،در ارزش یابی وزرات ورزش و جوانان كه سال 1394 انجام شد این استان در بخش یادشده در ردیف پنج استان آخر كشور قرار داشت.
وی تصریح كرد: در بخش های دیگر مثل ورزش همگانی، جوانان، آموزش، پژوهش و بانوان خراسان جنوبی در بخش قابل قبولی قرار دارد.
وی تاكید كرد: ورزش قهرمانی نیاز به زیرساخت مثل سالن، پیست و ... دارد كه توسط اداره كل ورزش و جوانان فراهم می شود.
افضبل پور یادآور شد: برای استعداد یابی و استعداد پروری این اداره كل به هیات های ورزشی كمك خواهد كرد و زمینه شركت آنها را در مسابقه فراهم می كند.
وی افزود: با افتتاح استادیوم 15 هزار نفری غدیر بیرجند، پیست دو ومیدانی بسیار مناسبی كه دارد، در اختیار هیات قرار خواهد گرفت.
وی اظهار امیداوری كرد این ورزشگاه نیمه تمام تا پایان سال 1395 به بهره برداری برسد، در این صورت فدراسیون دو ومیدانی می تواند برای برگزای مسابقه برنامه ریزی كند.
وی تصریح كرد: تاكنون بیش از 120 میلیارد ریال برای این ورزشگاه هزینه شده و 80 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تكمیل آن مورد نیاز است و تصمیم دولت و وزرات ورزش و جوانان بهره برداری هرچه سریعتر این ورزشگاه است.
در این مراسم علیرضا چاجی با كسب 9 رای از مجموع 13 رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات دو و میدانی خراسان جنوبی انتخاب شد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به كانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7559*2047* خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده- عباسقلی اشكورجیری*

سرخط اخبار استان‌ها