۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82398073
T T
۰ نفر
سواحل مكران از كانون های مهم توسعه كشور است

زاهدان - ایرنا - معاون اول رئیس جمهوری گفت: سواحل مكران به عنوان یكی از كانون های مهم و نقاط كلیدی توسعه كشور انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در چابهار افزود: امروز با برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری خارجی در چابهار، توسعه سواحل مكران به صورت عملیاتی آغاز می شود.
وی ادامه داد: حضور رئیس جمهوری و مقام های عالی نشان می دهد كه به ویژه بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به این منطقه، چابهار كانون مهم توسعه كشور محسوب می شود.
جهانگیری گفت: مهمترین پیام سفر رئیس جمهوری به جاسك و چابهار این است كه سواحل مكران در دولت تدبیر و امید به عنوان یكی از كانون های مهم توسعه انتخاب شده است.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: تاكنون از این ثروت عظیم خدادادی دراین منطقه به خوبی استفاده نشده است و به همین دلیل رئیس جمهوری نخستین سفرهای خود را به جاسك و چابهار برنامه ریزی كرد.
وی اظهار داشت: در سال های گذشته كارهای زیربنایی متعددی انجام و برنامه جامع توسعه سواحل مكران در ستاد تهیه شده است.
وی تصریح كرد: سرمایه گذاری های مختلف در بخش های پتروشیمی، صنایع سنگین، نفت و گاز، استقرار جمعیت و شهرهای جدید صورت گرفته است كه باید به مرحله اجرا برسد.
معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان كرد: امروز در همایشی كه با عنوان سرمایه گذاری خارجی در چابهار برگزار شده است فرصت های سرمایه گذاری معرفی و برخی از طرح های سفر رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان افتتاح می شود.
وی گفت: در این سفر از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید خواهم كرد و طرح های جدید كلنگ زنی می شود.
جهانگیری، مشاركت سرمایه گذاران بومی را عامل مهم توسعه سواحل مكران عنوان كرد و افزود: مهمترین جهت گیری توسعه سواحل مكران بر افزایش سهم مردم بومی در خلق فرصت ها و مزیت ها استوار است.
وی با بیان اینكه توسعه سواحل مكران كار درازمدتی است، افزود: 2 كشور افغانستان و پاكستان می توانند به چابهار به عنوان كانون مهم توسعه ای توجه كنند.
معاون اول رئیس جمهوری بیان كرد: عمده ترین محورهای توسعه سواحل مكران بر اقتصاد دریا محور، توسعه صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی، حمل و نقل ، توریسم و صنایع سنگین متمركز است.
همایش دو روزه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مكران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد كشور در چابهار برگزار می شود.
3043**3042 خبرنگار: رستم كریمی نژاد **انتشاردهنده:علی شهیدیان
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد