۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82380400
T T
۰ نفر
برندسازي پوشاك در حمايت از فرهنگ عفاف و حجاب اسلامي بسيار موثر است

قزوين- ايرنا- معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين گفت: برندسازي اسلامي- ايراني پوشاك، يكي از اقدامات موثر در حمايت از فرهنگ عفاف وحجاب اسلامي است.

به گزارش ايرنا، علي اكبر كبيري روز دوشنبه در جلسه ترويج فرهنگ حجاب، عفاف، مد و لباس در حوزه اصناف كه با حضور جمعي از مسوولان اتاق اصناف، رئيس اتحاديه پوشاك و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قزوين برگزار شد، افزود: استفاده از توان رقابتي و تحريك تقاضا، مديريت واردات پوشاك و منسوجات و ترويج طرح هاي متناسب با فرهنگ اسلامي در واحدهاي توليد پوشاك، بخشي از سياستهاي وزارت صنعت معدن و تجارت در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب مي باشد.
وي همچنبن خاطرنشان كرد: تعريف رسته طراحي پوشاك با هماهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، حمايت از ايجاد و توسعه فروشگاههاي زنجيره اي ويژه پوشاك اسلامي و برگزاري نمايشگاههاي عرضه مستقيم متناسب با فرهنگ اسلامي - ايراني و حمايت از روشهاي مختلف تبليغاتي از ديگر برنامه ها و سياستهاي پيش بيني شده در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب است.
كبيري، هماهنگي و تعامل حوزه اصناف با نيروي انتظامي براي جلوگيري از عرضه كالاهاي متعارض با فرهنگ اسلامي را ضروري دانست و تاكيد كرد: تمامي اتحاديه هاي مرتبط با حوزه پوشاك موظفند با نيروي انتظامي استان در نظارت بر عرضه پوشاك غير اسلامي و نامتعارف نهايت همكاري داشته باشند.
وي افزود: تمامي اتحاديه هاي توليد كننده پوشاك موظفند اين سياستها را در برنامه هاي سالانه خود منظور و گزارش عملكرد خود را هر سه ماه يكبار به كميته استاني عفاف و حجاب ارسال كنند.

** برگزاري نمايشگاه عرضه پوشاك اسلامي همزمان با دهه فجر
معاون امور بازرگاني سازمان صنعت معدن و تجارت ادامه داد: برگزاري نمايشگاههاي عرضه مستقيم پوشاك اسلامي مي تواند در ترويج فرهنگ استفاده از لباس و پوشاك اسلامي موثر باشد.
كبيري تصريح كرد: در راستاي حمايت از توليدكنندگان پوشاك اسلامي در نمايشگاههاي مد و پوشاك اسلامي، غرفه رايگان قرار خواهد گرفت.
7389/ 6128 * خبرنگار: نسرين رحيمي ** انتشار دهنده: وحيد مقدم سليمي

سرخط اخبار استان‌ها