۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۱۶
کد خبر: 82370125
T T
۰ نفر
حبيبي: اميدواريم اصولگرايان در انتخابات آينده با يك نامزد به ميدان بيايند

تهران - ايرنا - دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: اميدواريم اصولگرايان در انتخابات آينده با يك نامزد به ميدان بيايند و تجربه انتخابات سال 92تكرار نشود.

به گزارش ايرنا از اعلام روز يكشنبه روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، محمدنبي حبيبي در پايان نشست دبيران حزب موتلفه اسلامي با اشاره به دستاورد اجلاس سراسري دبيران استانها و شهرستانهاي حزب موتلفه اسلامي در مشهد اظهار داشت: نشست مشهد يك آماده‌باش سياسي براي مشاركت در انتخابات آينده است.
وي افزود: انتخابات آينده نقش مهمي در حل مشكلات مردم در پاسخگويي به مطالبات آنها دارد؛ وعده‌هاي دولت در تعداد قابل توجهي از قلمروهاي اعلام شده عملي نشده است لذا دغدغه مردم در انتخابات آينده موضوع كارآمدي است.
حبيبي با اشاره به تلاش‌هاي حزب موتلفه اسلامي در اين خصوص گفت: ما خودمان را آماده مي‌كنيم تا در صورت اقبال مردم، برنامه و كادر مشخص خود را در حوزه اقدام و عمل به نيازهاي حقيقي ملت در پيچ تاريخي كه درحال عبور از آن هستيم، ارائه دهيم.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به تشكيل جبهه مردمي نيروهاي انقلاب، تصريح كرد: ما از هر ظرفيتي كه براي هم‌افزايي در همگرايي نيروهاي انقلاب و اصولگرا پديد آيد استقبال مي‌كنيم و بدون شك روند فرآيند همگرايي اصولگرايان از همين سير مي‌گذرد؛ ما در اين فرآيند ويژگي‌ها و امتيازات نامزد خود را مطرح مي‌كنيم تا انتخاب اصلح صورت پذيرد.
حبيبي با بيان اينكه آنچه امروز مورد توجه مردم و همه دلسوزان جامعه است اين است كه دولتي سركار بيايد كه بتواند با مديريت جهادي كارآمدي نظام را افزايش دهد، اظهاركرد: ما سياست‌ها و قوانين بر زمين مانده زيادي داريم كه بايد به آن عمل كنيم. همچنين دولتي مي‌خواهيم كه اگر وعده كرد عمل كند و اگر عمل نكرد به اشتباه خود اصرار نورزد.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي در پاسخ به سوالي در مورد ارزيابي وي از برگزاري سالگرد حماسه 9دي گفت: امسال بزرگداشت حماسه 9 دي با سال‌هاي قبل متفاوت بود. مردم در اجتماعات عظيمي كه در سراسر كشور برگزار شد شركت كردند و مطالب گويندگان عمدتاً تحليل منطقي از اين رويداد بزرگ بود.
حبيبي افزود: فصل مشترك سخنان همه گويندگان موضوع بصيرت مردم بود كه توانست خطر جنگ نرم و براندازي خاموش دشمن را دفع كند. در حقيقت اجتماعات عظيم امسال حكايت از يك آماده‌باش عمومي در برابر توطئه‌هاي جديد دشمن بود.
وي در واكنش به اظهارات اخير وزير اقتصاد مبني بر اينكه متاسفانه هنوز برآورد دقيقي از دارايي دولت نداريم و كسي نمي‌داند دارايي‌هاي دولت چقدر است، خاطرنشان كرد: اين مطلب فوق‌العاده مهم است. چندي پيش هم رئيس اسبق ديوان محاسبات كه اكنون وزير كشور است گفته بود، ما دقيقا نمي‌دانيم درآمد و هزينه‌هاي دولت چقدر است؟!
دبيركل حزب موتلفه اسلامي تاكيد كرد: وقتي وزير امور اقتصادي و دارايي صادقانه مي‌گويد نمي‌دانيم دارايي‌هاي دولت چقدر است، پس چگونه مي‌توان بودجه دقيق و واقعي درآمدها با برآورد صحيح و هزينه‌ها را بر اساس رديف‌هاي بودجه‌اي مصوب و ميسر كرد.
وي افزود: خداوند متعال نعمات زيادي در اين كشور به وديعه گذاشته كه بخشي از آن معادن عظيم نفت و گاز است. حساب درآمد و هزينه نفت در «برنامه» و «بودجه» دولت به طور كامل شفاف نيست در نتيجه دارايي‌هاي حاصل از همين موضوع در آيتم درآمدي هم مشخص نيست. مفهوم اين رويداد عدم شفاف‌سازي درآمدها و هزينه‌هاست. وقتي عدم شفافيت باشد، هدر رفت منابع از يك سو و فساد اقتصادي از سوي ديگر براي كشور مشكلات اقتصادي پديد مي‌آورد.
حبيبي در ادامه به مذاكرات هسته اي و نقش وزارت خزانه داري آمريكا در مذاكرات اشاره كرد و گفت: در آن سوي مذاكره 1+5، وزارت خزانه‌داري آمريكا فعال بود به گونه‌اي كه هم در ايام مذاكره و همچنان پس از توافق تعيين كننده است. اما در اين سوي مذاكره كه صحبت از وضعيت آينده ميلياردها دلار از سرمايه‌گذاري سه دولت گذشته در سازمان انرژي اتمي بود نه نماينده‌اي از وزارت اقتصاد و دارايي حاضر بود و نه از خزانه‌داري‌كل!
دبيركل حزب موتلفه اسلامي اظهار كرد: موضوع مديريت دارايي‌هاي دولت در شركت‌هاي دولتي و نيمه دولتي خيلي مهم است چراكه اكثر اين شركتها نه تنها سود خود را به خزانه‌ واريز نمي‌كنند بلكه حتي در واريز ماليات به خزانه تعلل دارند. نمونه آن شركت ملي نفت است كه در بند الف تبصره يك ماده واحده از پرداخت سود شركت معاف شده است.
وي خاطرنشان كرد: اگر نفت بشكه‌اي 100 دلار باشد سهم شركت ملي نفت از ارزش نفت خام توليدي 5/14 درصد است و 30 دلار هم باشد 5/14 درصد است. كسي نيست بپرسد هزينه واقعي شركت ملي نفت چقدر است؟ كه اين نسبت تغيير نمي‌كند.
حبيبي با اشاره به بحث نمايندگان مجلس و دولت درباره ميزان واقعي درآمد هدفمندي يارانه ها كه در جلسه روز شنبه مجلس مطرح شد، تصريح كرد: بودجه يعني برآورد هزينه و پيش‌بيني درآمد. دولت و مجلسي كه نتواند اين «برآورد» و آن «پيش بيني» را درست انجام بدهد، هم در تنظيم برنامه و هم در تدوين بودجه دچار اختلال مي‌شود. اين اختلال هم موجب فساد و هم موجب هدر رفت منابع ملي خواهد شد.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات ميداني در عراق و سوريه گفت: اتفاقات مهمي در سوريه و عراق افتاده است. راس فتنه و جريان تروريسم در منطقه با ضربات كوبنده مقاومت به سنگ خورده است. نقشه‌هاي آمريكا، اسرائيل، عربستان و قطر نيز رسوا شده و به نتيجه نرسيده است.
وي تصريح كرد: دستگاه ديپلماسي ما بايد متناسب با پيروزي‌هاي ميداني، راهبردهاي خود را تنظيم و پا به پاي شهداي حرم در حفظ امنيت و اقتدار ملي حركت كند و دستاوردهاي آنها را ارج بنهد و فريب دشمن را نخورد.
سيام**6084**1449*تنظيم:امير خان زاده*انتشار:امير كاردان راد

سرخط اخبار سیاست