۸ دی ۱۳۹۵، ۲۱:۱۶
کد خبر: 82365754
T T
۰ نفر
حفظ هویت خانوادگی و ملی، اعتیاد در جامعه را به حداقل می رساند

شیراز- ایرنا- مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: اگر همه افراد، هویت خانوادگی و ملی خود را حفظ كنند در جامعه شاهد مواد مخدر و معتاد نخواهیم بود و این آسیب اجتماعی به حداقل می رسد.

به گزارش ایرنا بهزاد مریدی، چهارشنبه در همایش عشایری با رویكرد پیشگیری از اعتیاد در شهرك صدرای شیراز بیان كرد: ریشه های اعتیاد ناشی از سرگشتگی، نداشتن آرامش، فقر و بی فرهنگی است و این عوامل منجر می شود انسان به مواد جایگزینی از جمله مواد مخدر گرایش پیدا كند.
وی افزود: هویت، عامل تعالی انسان و مانعی بزرگ برای جلوگیری از بیراهه رفتن است و این هویت در اقوام مختلف از جمله عشایر به خوبی جاری و ساری است.
مریدی با بیان اینكه آرامش انسان ها در هویت ثابت آنهاست، اظهارداشت: بزرگان، خانواده و خاندان باید به رسمیت شناخته شده و به آنها ارج نهاده شود و همچنین قوانین و آداب و رسوم آنان حفظ شود زیرا با حضور در چنین فضایی می توان از آسیب های اجتماعی مصون ماند.
مدیر كل بهزیستی استان فارس هم در این همایش اظهار داشت: عشایر از اقشار مهم و موثر در جامعه ما هستند كه حركت های آنها در طول تاریخ بسیار موثر و به موقع بوده است.
سید مرتضی موسوی اضافه كرد: مرحوم محمد بهمن بیگی، فردی بود كه عشایر را قلم به دست كرد و باید امروز با تاسی از وی در یك حركت جمعی اعتیاد را از جامعه به ویژه جامعه عشایری بزداییم.
علیرضا ابراهیمی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس هم گفت: پیشگیری تنها راه برون رفت از معضل اعتیاد در جامعه است ودولت یازدهم اقدام های موثری برای كاهش این آسیب اجتماعی انجام داده است.
در حاشیه این همایش سیاه چادرهای عشایری برپا شده بود و جامعه عشایری با لباس های محلی حضور داشتند.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیك ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
3002 /6118

سرخط اخبار استان‌ها