۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82324255
T T
۰ نفر
آغاز احداث پتروشيمي شمال استان بوشهر نويد ايجاد 6هزار شغل

بوشهر- ايرنا- نماينده مردم شهرستانهاي بوشهر، گناوه و ديلم گفت: اميدواريم با آغاز عمليات اجرايي پتروشيمي شمال اين استان در 1 يا 2 ماه آينده امكان اشتغال شش هزار نفر فراهم شود.

به گزارش ايرنا، حجت اسلام عبدالحميد خدري روز يكشنبه درنشست علني شوراي شهر بوشهر افزود: هم اكنون سرمايه گذار پتروشيمي شمال استان بوشهر مشخص و تامين خوراك آن نيز انجام شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در باره انتقال دفتر شركت پايانه هاي نفتي از جزيره خارگ بيان كرد: اكنون موضوع انتقال اين شركت به تهران منتفي و 95 درصد كار انتقال آن از جزيره خارگ به بوشهر انجام شده است.
خدري گفت: پيش از اين قرار بود با واگذاري يك سري امتيازها به استان بوشهر كار انتقال دفتر شركت پايانه هاي نفتي از خارگ به تهران صورت بگيرد ولي با تعاملي كه با وزير نفت صورت گرفت، هياتي مامور انتقال دفتر اين شركت به بوشهر شد.
نماينده بوشهر، گناوه و ديلم در مجلس شوراي اسلامي گفت: با اقدامات صورت گرفته بودجه مناطق نفت خيز از 2 درصد به 3 درصد افزايش پيدا كرده كه اين اقدام مهم براي توسعه و پيشرفت بيشتر مناطق نفت خيز است.
خدري در ارتباط با توسعه راههاي ارتباطي استان بوشهر گفت: با پيگيري هاي انجام شده يكهزار و 600 ميليارد ريال اعتبار جذب و به حساب استان بوشهر واريز شده است.
وي افزود: از طريق وزارت نفت بايد ورزش استان بوشهر نيز متحول شود كه در اين راه از طريق تعامل با وزارت نفت به دستاوردهاي خوبي رسيده ايم.
نماينده مردم بوشهر، گناوه و ديلم در مجلس گفت: با توجه به توافق صورت گرفته در آينده نزديك وزير نفت براي تحقق اين موارد به استان بوشهر سفر خواهد كرد.
خدري در ارتباط با اتصال استان بوشهر به راه آهن بيان كرد: در اين ارتباط به وزير راه و شهرسازي تذكر داديم و مقرر شد از طريق فاينانس خارجي تامين اعتبار لازم براي آن صورت گيرد.
وي افزود: با توجه به دشواري احداث شبكه ريلي در مسير شيراز- بوشهر به دنبال احداث اين خط از محور بندر امام خميني (ره) به بوشهر هستيم زيرا با توجه به همواري اين مسير بخشي زيادي از موانع فراروي اتصال استان بوشهر به شبكه ريلي كشور برداشته مي شود.
وي در ارتباط با مشكل كمبود آب آشاميدني در استان بوشهر گفت: تامين آب شرب يكي از معضل هاي استان بوشهر است كه از طريق تعامل با رئيس سازمان انرژي اتمي مقرر شده احداث فازهاي ديگر نيروگاه اتمي همراه با احداث آبشيرين كن هايي با ظرفيت 200 هزار متر مكعب باشد.
خدري بيان كرد: با تحقق اين مهم 30 درصد آب آشاميدني مورد نياز مصرف بوشهر تامين خواهد شد.
7212/6043 ** خبرنگار: عبدالصمد شهرياري** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

سرخط اخبار استان‌ها