۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۴
کد خبر: 82321819
T T
۰ نفر
نماینده ولی فقیه در لرستان: بسیج تفكری انقلابی و تحول آفرین است

خرم آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: بسیج یك تفكر انقلابی و جهادی است كه با ایجاد این تفكر در هر كجای دنیا تحول آفرین بوده است.

به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در نماز جمعه این هفته خرم آباد در محل مصلی الغدیر این شهر افزود: بسیج تفكری مقدس و نجات بخش است كه در هر نقطه از دنیا با هر نامی از جمله حزب الله در لبنان، نیروی انقلابی مبارز در یمن و یا جوانان انقلابی در بحرین تفكری آزادی بخش است كه مرز جغرافیایی نمی شناسد.
امام جمعه خرم آباد تفكر بسیجی را ضامن بقا و استمرار انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسیجی پاسدار مكتب اسلام و آرمان های والای شهدا و حافظ آرمان های مقام معظم رهبری است.
وی با تاكید بر اینكه امروز بیش از هر زمانی نیازمند تفكر بسیجی هستیم، افزود: تفكر بسیجی همواره و در طول 37 سال گذشته گره گشای مشكلات و نمادی از عزت، قدرت و سربلندی كشور بوده است.
وی با بیان جمله ای از امام خمینی(ره) گفت: اگر در كشوری نوای دلنشین تفكر بسیجی طنین انداز شود چشم طمع دشمنان از آن دور خواهد ماند در غیر اینصورت هر لحظه باید انتظار حادثه ای را بكشیم كه یكی از این حادثه ها فتنه 88 بود.
امام جمعه خرم آباد افزود: فتنه گران با فاصله گرفتن از تفكر بسیجی كه نماد تفكر، ایستادگی و شجاعت در برابر دشمنان و استكبار جهانی است، مجذوب دشمنان از جمله آمریكا شدند.
وی فرموده مقام معظم رهبری خطاب به فتنه گران مبنی بر اینكه شما ابزار دست استكبار هستید را یادآور شد و اظهار كرد: در قضیه فتنه 88 دست آمریكا و انگلیس از لباس فتنه گران بیرون آمد.

** ملت ایران در قبال تمدید تحریم های آمریكا واكنش نشان می دهند
امام جمعه خرم آباد اظهار كرد: عده ای دلخوش كرده بودند به اینكه اگر با آمریكا مذاكره كنیم تحریم ها برداشته می شود اما اكنون مجلس نمایندگان آمریكا تحریم های ایران را تا 10 سال دیگر تمدید كردند.
وی افزود: آمریكا باید بداند اگر این مصوبه به تایید مجلس نمایندگان برسد به طور حتم و قطعی با واكنش شدید ملت ایران مواجه خواهد شد.
خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه بزرگترین مصیبت امروز جامعه اسلامی را فاصله گرفتن از اخلاق و سیره پیامبر اسلام دانست و گفت: امت اسلامی به دلیل این فاصله گرفتن دچار مصیبت های فراوانی شده اند كه از نمونه های آن می توان به ایجاد گروه تكفیری داعش اشاره كرد كه با نام پیامبر اعظم اسلام دست به جنایات فراوانی می زنند.
وی افزود: مصیبت این است كه این گروه تروریستی داعش كینه توزی خود را در به شهادت رساندن زوار امام حسین (ع) نشان می دهد و تعدادی از زائران امام حسین(ع) بدست همین گروه به شهادت رسیده اند.
آیت الله میرعمادی یكی دیگر از مصیبت های امروز جهان اسلام را تفرقه بین مسلمانان دانست و گفت: آل سعود در سرزمین وحی شراب می خورند، با نامحرم دست می دهند و پول و سرمایه مسلمانان را به جیب آمریكا می ریزند.

** مهمترین اقدام پیامبر بعد از هجرت به مدینه تشكیل حكومت اسلامی و استحكام جایگاه ولایت بود
امام جمعه خرم آباد مهمترین اقدام پیام مكرم اسلام بعد از هجرت به مدینه را تشكیل حكومت اسلامی و استحكام جایگاه ولایت دانست و اظهار كرد: همواره باید حواسمان باشد كه از سنت و سیره پیامبر فاصله گرفته نشود.
وی با تاكید بر لزوم توجه به سیره اقتصادی پیامبر(ص) افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های اقتصاد مقاومتی ریشه در آموزه های دینی و سیره اقتصادی پیامبر دارد.
وی افزود: این نكته بیانگر این است كه چنانچه در سیاست های اقتصاد مقاومتی درست عمل كنیم موفق خواهیم شد اما اگر در این مسیر دچار انحراف شویم در مقابله با فشارهای اقتصادی نیز موفق نخواهیم بود.
آیت الله میرعمادی در بخشی از سخنانش با اشاره به شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس گفت: شهید مدرس به عنوان نماینده ای شجاع، مقاوم و سازش ناپذیر در برابر رضا خان قلدر ایستاد و امروز نیز نمایندگان مجلس باید شجاع باشند و در برابر نمایندگان مجلس آمریكا ایستادگی كنند.
وی گفت: مردم از نمایندگان انتظار دارند مشكلات آنها اعم از بیكاری را بیان كنند و دنبال مسائل حاشیه ای نباشند.
1920/3022
خبرنگار:مهری میردریكوند** انتشاردهنده: احسان كردی

سرخط اخبار استان‌ها