۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۶
کد خبر: 82314759
T T
۰ نفر
‌سفیرایتالیا: استفاده ازسمن‌ها زمینه‌ساز توسعه روابط تهران- رم می‌شود

تهران - ایرنا - سفیر ایتالیا در تهران گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، زمینه‌سازی توسعه روابط ایران و ایتالیا را فراهم و منجر به تعمیق تعاملات فرهنگی دو كشور خواهد شد.

به گزارش یك شنبه گروه فرهنگی ایرنا، ابوذر ابراهیمی تركمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مائورو كنچاتوری، سفیر ایتالیا در تهران، ضمن ابراز خرسندی از پیشینه روابط خوب دو كشور، بر توسعه و تداوم همكاری‌ها تأكید كردند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیداركه در محل سازمان مذكور برگزار شد سفیر ایتالیا با تاكید بر زمینه سازی برای ارتقای روابط فرهنگی دو كشور، بر ضرورت ایجاد پل ارتباطی تهران - رم به منظور ارتقای حجم فعالیت‌های فرهنگی دو كشور تأكید كرد.
مائورو كنچاتوری با اشاره به اینكه استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، زمینه‌ساز توسعه روابط میان دو كشور را فراهم می كند، اظهار داشت: این مهم از طریق بنیاد فرهنگی رودكی و سایر مراكز فرهنگی ایران امكان‌پذیر خواهد بود.

** ایتالیا میهمان وی‍‍ژه نمایشگاه كتاب امسال

كنچاتوری افزود: سال آینده(1396)، ایتالیا به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران حضور می‌یابد.
سفیر ایتالیا در تهران نمایشگاه بین المللی كتاب تهران را فرصتی برای تداوم و توسعه فعالیت‌های فرهنگی آینده دو كشور عنوان كرد.

** مركز فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران بازگشایی شود

سفیر ایتالیا همچنین با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی موجود میان دو كشور، خواستار بازگشایی مركز فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران شد و افزود: با توجه به سابقه پرفسور چرتی، رایزن فرهنگی ایتالیا در تهران، او به عنوان یك ایرانشناس و آشنا به تاریخ ایران با حضور در رأس این مركز می‌تواند منشأ خدمات ارزشمندی برای دو كشور باشد.

** درخواست حضور آثار هنرمندان ایرانی در نمایشگاههای ایتالیا

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حضور آثار هنرمندان ایرانی در نمایشگاه‌ها‏ و موزه‏های ایتالیا شد و از آمادگی كشورش در برگزاری این نمایشگاه‌ها خبر داد.
سفیر ایتالیا در ادامه با اشاره به ارتباطات عمیق فرهنگی دو كشور در طول تاریخ، گفت‌وگوهای دینی ایران و واتیكان را مثبت و كارساز عنوان كرد.

* دعوت واتیكان از ایران
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار با معرفی ماموریت ها و فعالیت های این سازمان، دعوت كلیسای واتیكان از ایران برای حضور در دهمین دور گفت‌وگوی دینی میان ایران و واتیكان را مورد اشاره قرار داد.
ابوذر ابراهیمی تركمان گفت: مركز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان این سازمان، متولی برگزاری گفت‌وگوهای دینی ایران با پیروان ادیان مختلف است.
به گفته وی در همین راستا و با دعوت شورای پاپی واتیكان، هیأتی عالیرتبه از اندیشمندان برجسته دینی از ایران عازم واتیكان است تا دهمین دور گفت‌وگو میان اسلام و مسیحیت تداوم یابد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت این گفت‌وگوها و نتایج مثبت حاصل از آن، بیان كرد: سال‌ها قبل و در آغاز این گفت‌وگوها، طرفین شناختی مناسبی از یكدیگر نداشتند؛ اما با برگزاری 9 دور گفت‌وگو میان اندیشمندان دینی دو كشور، شناخت طرفین از هم میسر و این شناخت منجر به تداوم همكاری‌های میان یكدیگر شد.
تركمان اظهار داشت كه اعزام هیأت 10 نفره ایرانی به واتیكان هفته جاری به ریاست خود وی انجام می شود.

ابراهیمی‌تركمان از تاسیس مركز فرهنگی ایتالیا در ایران ، حضور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه كتاب تهران و تشكیل كمیسیون مشترك فرهنگی ایران و ایتالیا استقبال كرد و قول مساعدت داد.
ابراهیمی تركمان با بیان اینكه ایتالیا وظیفه تاریخی خود را در قبال فرهنگ ایرانی به انجام رسانده است، اظهار كرد: آثار ادبیات كلاسیك ایرانیان، از یكصد و پنجاه سال پیش به زبان ایتالیایی ترجمه شده‌اند و در واقع ایران‌شناسان ایتالیایی خدمات زیادی را در گسترش فرهنگ ایرانی در ایتالیا انجام داده‌اند.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 دریافت كننده: علی اكبر قزوینیان* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ