۲۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82303587
T T
۰ نفر

80 درصد بيماران دياليزي آستارا زير خط فقر هستند

۲۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82303587
80 درصد بيماران دياليزي آستارا زير خط فقر هستند

آستارا - ايرنا - رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي آستارا گفت: عمل جراحي پيوند كليه 13 بيمار در آستارا به علت نبود هزينه كافي به تاخير افتاده است و 80 درصد بيماران دياليزي اين شهرستان زير خط فقر قرار دارند.

محمد نظري روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: بيماران دياليزي آستارا با مشكلات مالي گريبانگير هستند و اين مشكلات زماني دردناك تر مي شود كه متوجه شويم 80 درصد اين افراد زير خط فقر بوده و وضعيت مالي مناسبي ندارند.
وي گفت: هزينه هر عمل پيوند كليه 250 ميليون ريال است و اين هزينه از عهده خانواده بيماران خارج است و به همين دليل وضعيت دشوار دياليز را در طول هفته براي سه نوبت تحمل مي كنند.
وي با اشاره به اينكه روزانه 15 بيمار در بيمارستان شهيد بهشتي آستارا دياليز مي شوند خواستار توجه و حمايت بيش از پيش خيران و مسئولان به اين بيماران شد.
نظري با بيان اينكه ساليانه به طور ميانگين بر تعداد اين بيماران در آستارا 10 نفر افزوده مي شود، افزود: علاوه بر بيماران خود اين شهرستان، در ايام پرمسافر سال به خصوص در تابستان و ايام عيد، عده اي از بيماران ساير نقاط كشور نيز كه به عنوان گردشگر به اين شهرستان سفر مي كنند خواستار ارائه خدمات دياليز مي شوند و اين امر ضرورت توجه به بخش دياليز را دو چندان مي كند.
از 23 تا 30 آبان هفته حمايت از بيماران كليوي نامگذاري شده است.
شهرستان 86 هزار نفري آستارا در 200 كيلومتري رشت مركز استان گيلان و در همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده و 60 بيمار كليوي تحت پوشش انجمن حمايت از بيماران كليوي آستارا هستند.
خبرنگار: يوسف هدايتي**انتشار : نصراله ابراهيمي
7105 / 7124/6070

سرخط اخبار استان‌ها