۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۲۸
کد خبر: 82286056
T T
۰ نفر
شركت نفت: مذاكره ای با سوییس برای پیش فروش نفت خام نداشتیم

تهران- ایرنا- مدیر امور بین‌الملل شركت ملی نفت ایران گفت: هیچ توافقی با «ویتول» یا دیگر شركت‎های سوییسی برای پیش فروش نفت خام نشده است.

به گزارش وزارت نفت، «سیدمحسن قمصری» اضافه كرد: ایران هیچ قراردادی با ویتول سوییس برای فروش نفت خام نداشته است.
ویتول یك شركت چندملیتی در زمینه تولید و مبادله انرژی و كالاست كه دفترهای مركزی آن در شهرهای روتردام هلند و ژنو سوئیس قرار دارد. ویتول یكی از بزرگ ترین فروشندگان نفت خام جهان به شمار می آید.
مدیر امور بین‌الملل شركت ملی نفت ایران درباره اینكه آیا شركت ملی نفت ایران با این شركت سوییسی قراردادی برای فروش فرآورده های نفتی امضا كرده است، گفت: به صورت مستقیم با این شركت سوییسی قراردادی نداریم و قرارداد امور بین‎الملل شركت ملی نفت ایران با شركت نیكو است.
شركت نفتیران اینترترید (نیكو) شركت خدمات نفتی ایران در سوئیس مستقر است و یكی از شركت‌های تابع شركت ملی نفت ایران به‌شمار می‌آید.
مدیر امور بین‎الملل شركت ملی نفت ایران درباره محور دیدار و مذاكرات هفته گذشته به مجارستان گفت: در این سفر تداركات لازم برای امضای قرارداد فروش نفت ایران به صورت بلندمدت به این كشور چیده شده است.
به گفته وی، تبدیل قرارداد عرضه تك محموله به بلندمدت زمانبر بوده و این موضوع طبیعی است.
مذاكره برای فروش نفت ایران به مجارستان در ماه‌های پایانی پارسال آغاز شد و این كشور اكنون یك محموله یك میلیون بشكه ای نفت از ایران دریافت كرده است
مجارستان در اروپای مركزی واقع شده و پایتخت آن بوداپست است. این كشور نزدیك 9 میلیون و 880 هزار نفر جمعیت دارد.
اقتصام**2022**9186**1961** تنظیم كننده: میثم طاهری** انتشاردهنده: مریم مسعود
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد