۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82274774
T T
۰ نفر
سانتوجا: ورزشكاران خارجی امیدی به قهرمانی درمسابقات پرورش اندام ایران ندارند

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام و بدنسازی امروز (جمعه) گفت: ورزشكاران خارجی می دانند امیدی به قهرمانی در مسابقات پرورش اندام ایران ندارند و به همین دلیل در مسابقات جام خلیج فارس شركت نكرده اند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، رافائل سانتوجا در حاشیه 'دومین دوره مسابقات پرورش اندام در فیزیك جام خلیج فارس' در فرهنگسرای بهمن در نشست خبری افزود:‌ خیلی خوشحالم كه بار دیگر به ایران آمدم. فدراسیون جهانی 5 قاره را تحت پوشش دارد و 192 كشور در این فدراسیون عضویت دارد. همچنین در المپیك آسیایی و بازی های ساحلی این قاره حضور خواهیم داشت.
وی افزود:‌ پرورش اندام در جهان بسیار معروف است و ایران قهرمانان بسیار زیادی در این رقابت ها دارد. مسوولان باتجربه ای نیز در فدراسیون این رشته ورزشی ایران فعالیت می كنند.
سانتوجا ادامه داد: باعث افتخار است در ایران هستم.‌ در سه سال گذشته ایران بیشترین مدال آور این رشته ورزشی در جهان بوده است.
وی افزود: مردم ایران این رشته ورزشی را خیلی دوست دارند. دو هفته دیگر مسابقات جهانی خواهیم داشت و اعتقاد دارم ایران با قدرت در این رقابت ها حضور خواهد یافت.
رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام و بدنسازی خاطرنشان كرد:‌ مسابقات جهانی در سه سال گذشته بین 30 تا 50 درصد رشد داشت و دلیل آن ایجاد رشته های جدید مانند فیزیك است كه این رشته از بدنسازی و پرورش اندام پیشی گرفته است. در سال های گذشته سه مسابقه در سال داشتیم و الان میانگین آن به 40 رسیده است.
سانتوجا در پاسخ به این پرسش كه میزبانی مسابقات جهانی را چه زمانی به ایران می دهید، گفت:‌ رابطه خوبی بین ایران و فدراسیون جهانی وجود دارد. با درنظر گرفتن اهمیت فدراسیون ایران در بین اعضای فدراسیون جهانی، برنامه ریزی برای اتفاق های بزرگ انجام دادیم. میزبان مسابقات سال های 2017 و 2018 مشخص شده اما تقویم سال 2019 باز است. باید در این خصوص بیشتر با فدراسیون ایران مذاكره كنیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بربرنامه های فدراسیون جهانی برای مبارزه با دوپینگ گفت: طرح مبارزه با دوپینگ برای همه رشته های این فدراسیون اجباری است. با سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) همكاری می كنیم و سال گذشته 2000 مورد آزمایش در مسابقات داشتیم. در مسابقات ساحلی دو هفته پیش هر شركت كننده سه مرحله آزمایش شد و در بین ورزشكارانی كه به فینال رسیدند هیچ مورد مثبتی وجود نداشت.
سانتوجا در پاسخ به این سوال كه آیا زمان آن نرسیده است كه داوری رشته ها تخصصی شود، گفت:‌ یكی از برنامه های فدراسیون جهانی همین موضوع است كه در هر رشته داوران تخصصی پرورش دهیم. بر همین اساس در ایران نیز سمینار داوران برگزار كردیم. داوران را در حال حاضر به دو گروه تقسیم كردیم. یك سری داورانی كه می توانند در همه رشته ها قضاوت كنند و دوم داوران تخصصی هر رشته.
رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام و بدنسازی در پاسخ به اینكه برای ورود به المپیك چه كارهایی انجام دادید و چه رشته ای در اولویت قرار دارد، گفت:‌ پرورش اندام گزینه پیشنهادی فدراسیون جهانی برای حضور در المپیك است. در تلاش برای رسیدن به این هدف هستیم. اما راه بسیار طولانی داریم. در حال حاضر در مسابقات دو قاره آسیا و آمریكا شركت می كنیم. تلاش این فدراسیون حضور در المپیك است، زیرا این ورزش تاریخچه بسیار زیادی در جهان دارد.
دومین دوره مسابقات بدنسازی، پرورش اندام و فیزیك جام خلیج فارس امروز (جمعه) بدون حضور ورزشكاران خارجی در فرهنگسرای بهمن در حال برگزاری است.
سانتوجا درباره دلایل حضور نیافتن ورزشكاران خارجی گفت:‌ ایران ورزشكاران سطح بالایی دارد و كیفیت آنان به گونه ای است كه برای ورزشكاران خارجی انگیزه ای برای شركت ایجاد نمی شود. ورزشكاران كشورهای دیگر می دانند كه در ایران امیدی به قهرمانی نخواهند داشت. آنان ترجیح می دهند به مسابقات مسكو بروند كه تنها 20 ایرانی در آن حضور دارد تا در این رقابت ها كه باید با حداقل با 200 نماینده ایران مبارزه كنند.
رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام و بدنسازی كه روز گذشته در مجمع عمومی فدراسیون پرورش اندام ایران شركت كرده بود، در باره این مجمع گفت: اعضای شركت كننده از نهادهای مختلف بودند كه ا همیت این رشته را نشان می دهد. در این نشست هر كسی راحت نظرش را بیان كرد و به نظر من نشستی دموكراتیك و با احترام متقابل بود. افراد دولتی نیز حضور داشتند كه این موضوع نشان دهنده ساختار خوب فدراسیون و تلاش ورزشكاران، مسوولان و دولت برای موفقیت این رشته است. تحت تاثیر رهبری فدراسیون ایران قرار گرفته ام و باور دارم علاوه بر ورزشكاران؛ مسوولان ورزشی خوبی نیز داریم.
سانتوجا در ارزیابی مسابقات خلیج فارس گفت:‌ از روند این مسابقات و عملكرد داوران راضی هستم. یقین دارم قهرمانان این رقابت ها در مسابقات جهانی رتبه بالا خواهند داشت و مدال آور می شوند. فدراسیون جهانی در تورنمنت های مهم در هر رشته یك كارت حرفه ای در هر رشته می دهد اما در این رقابت ها در هر رشته دو كارت حرفه ای می دهیم.
ورزشی** 1379**1210**خبرنگار: هادی افتخاری، تنظیم كننده: زهرا كورهلی** انتشاردهنده:مژگان توانا
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش