۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۲
کد خبر: 82273073
T T
۰ نفر
فرماندار اردكان: آگاه سازي افراد جامعه از آسيب هاي اجتماعي ضروري است

يزد - ايرنا - فرماندار اردكان گفت: آگاه سازي افراد جامعه بويژه نسل جوان و خانواده ها در خصوص آسيب هاي اجتماعي ضروري است.

به گزارش ايرنا هادي مقيمي روز چهارشنبه در بازديد ازمركز مشاوره باران كوير و مركز اورژانس اجتماعي بهزيستي اردكان با بيان اينكه افزايش يادگيري مهارتهاي زندگي در كاهش گرايش مردم به آسيب هاي اجتماعي موثر است افزود: ترويج ارزش هاي ديني و اخلاقي در جامعه و عمل به آموزه هاي اسلامي توسط والدين در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نقش مهمي ايفا مي كند.
وي اظهار كرد: هر چه در محيط خانوادگي، اجتماعي باورها و اعتقادات ديني عميق تر باشد، ضريب دستيابي به سلامت اخلاقي و اجتماعي بيشتر مي شود.
فرمانداراردكان با تاكيد بر اين كه در بروز آسيب هاي اجتماعي، عوامل متعددي دخيل هستند، ادامه داد: بايد اين عوامل شناسايي و براي پيشگيري از آنها راهكار مناسب انديشيده شود.
مقيمي فعاليت مراكز مشاوره را بسيار ارزشمند دانست و گفت: اميدواريم با وجود اين مراكز شاهد كاهش ناهنجاري هاي اجتماعي و مشكلات خانوادگي درسطح شهرستان باشيم.
رئيس اداره بهزيستي اردكان نيز با بيان اينكه مركز مداخله در بحران ( فردي، خانوادگي واجتماعي) اردكان اسفند ماه 1391 با هدف مداخلات رواني و اجتماعي به منظور كاهش طلاق و در صورت وقوع طلاق ، كاهش آسيب هاي اجتماعي ناشي از آن در محل مركز اورژانس خدمات اجتماعي بهزيستي شهرستان اردكان تشكيل گرديد افزود: مركز اورژانس اجتماعي بهزيستي اردكان در حال حاضر پرونده هاي ارجاعي از دادگستري و خود معرف را پوشش مي دهد .
اميرولي عضدزاده اظهار داشت : در واقع اين مركز با استفاده از نيروهاي متخصص ، متعهد و با تجربه سازمان بهزيستي، بكارگيري اصول علمي مددكاري اجتماعي، خانواده درماني، روان درماني، مشاوره و ... به بررسي اختلالات عاطفي - شناختي زوجين و شناخت همه جانبه مسائل و مشكلات در ابعاد گوناگون پرداخته و زوجين متقاضي طلاق را در رفع اختلالات ياري نموده است.
وي آمار سازش مركز را به صورت ميانگين 30 درصد عنوان كرد و افزود: عمده ترين دلايل طلاق در شهرستان اردكان به ترتيب اعتياد، دخالت اطرافيان ، خيانت ، سوء نيت و ... است.
اردكان با 85 هزار نفر جمعيت در60 كيلومتري شمال شهر يزد واقع شده است.
***
فرماندار اردكان روز چهارشنبه در جمع مأموران سرشماري، گفت: آمارگيران با رعايت سه اصل سرعت، دقت و امانت داري كار ارزشمندي را به نتيجه خواهند رساند.
به گزارش ايرنا هادي مقيمي با اشاره به اهميت آمار دقيق در برنامه ريزي ها خاطرنشان كرد: در اين راستا مسئولان شهرستان، بخشداران، دهياران و معتمدين محلي همكاري و تعامل لازم را با مأموران سرشماري خواهند داشت.
وي با يادآوري اين موضوع كه اهميت آمار براي همه مشخص شده است اظهار داشت: مطمئناً آمار دقيق مقدمه يك برنامه ريزي خوب و توسعه همه جانبه در شهر را نويد خواهد داد.
فرماندار اردكان ثبت نام بيش از 50 درصد مردم اردكان در مرحله اينترنتي سرشماري را نشان از اطلاع رساني مطلوب مسئولان مربوطه دانست و افزود: در طول زمان آمارگيري نيز جلساتي با مأموران سرشماري عمومي نفوس و مسكن برگزار خواهد شد و در راستاي كم و كيف فعاليت هاي انجام شده قرار خواهيم گرفت.
مقيمي با عنوان اين مطلب كه اردكان شرايط خاصي را در كشور و استان دارد تاكيد كرد: از آنجايي كه شهرستان اردكان زادگاه بزرگ مرداني چون معلم اخلاق آيت الله سيدروح الله خاتمي (ره) مي باشد همه آمارگيران بايد در مواجهه با مردم با دقت، اخلاق و منش خوب اين موضوع را مدنظر داشته باشند.
فرماندار اردكان افزود: براساس تصميم مسئولان مركز آمار ايران، سرشماري اينترنتي در كليه مناطق كشور تا ساعت 24 روز جمعه 30 مهر تمديد شده است و مرحله حضوري سرشماري از صبح امروز چهارشنبه 28 مهر با مراجعه مأموران به درب منازل در شهرستان اردكان نيز آغاز گرديده است.
مقيمي گفت: افرادي هم كه در مرحله اول به صورت اينترنتي ثبت نام كرده اند بايد به هنگام مراجعه مأموران سرشماري كد آماري خود را ارائه نمايند كه لازم است اين كد در دسترس ساير اعضاي خانوار قرار گيرد تا وقت كمتري از مردم و مأموران در مراجعه حضوري گرفته شود.
24 مأمور متشكل از 13 زن و 11 مرد وظيفه سرشماري در شهرستان اردكان را بر عهده دارند كه 5 نفر از اين مأموران در مناطق روستايي و 19 نفر ديگر آمار نفوس و مسكن مناطق شهري را ثبت خواهند نمود.
اردكان با 85 هزار نفر جمعيت در60 كيلومتري شمال شهر يزد واقع شده است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتي ** انتشار: محمد حسين فلاح تفتي
irnayazdd@

سرخط اخبار استان‌ها