۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82271184
T T
۰ نفر
امام جمعه كرمان: جامعه بايد نسبت به آسيب هاي فضاي مجازي آگاه شود

كرمان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان كرمان با اشاره به آسيب هاي تهديد كننده جامعه از سوي فضاي مجازي گفت: جامعه بايد نسبت به آسيب هاي فضاي مجازي آگاه شود.

به گزارش ايرنا آيت الله سيد يحيي جعفري روز سه شنبه در ديدار مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي و اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد با وي افزود: مهم است در شرايط كنوني جامعه بتوانيم افراد را آنچنان آگاه كنيم كه در مقابل افكار غلط و فضاي مجازي ضعف نداشته باشند.
وي ادامه داد: امروز برخي از افراد به گونه اي گرفتار فضاي مجازي مي شوند كه همه چيز را رها مي كنند و حتي برخي احترام به والدين را هم فراموش كرده اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه عده اي به دنبال مخدوش كردن وحدت ميان مردم هستند گفت: در صورت بروز اختلاف بين مردم بايد با بيان شيرين با هم صحبت و اختلافات را برطرف كنيم.
امام جمعه كرمان با بيان اينكه امروز عده اي به دنبال اين هستند كه وحدت جامعه را مخدوش كنند اظهار كرد: اين افراد يا از روي دشمني كار انجام مي دهند و يا اينكه به علت نداشتن بصيرت و بينش درست، مرتكب چنين اعمالي مي شوند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان گفت: اينكه رهبر معظم انقلاب روي بصيرت تاكيد دارند، نشان دهنده اين است كه بصيرت منشاء همه خيرهاست.
وي عنوان كرد: در روزگار فعلي بايد كارهاي مذهبي و ديني را در سايه وحدت، انسجام، خردمندي، تعقل و تدبر پيش ببريم.
وي ادامه داد: منشاء همه بدي ها و دعواها جهل و هواي نفس است.
آيت الله جعفري با اشاره به اهميت هر چه بيشتر مساجد در جامعه امروزي عنوان كرد: دلايل زيادي بر اهميت مساجد موجود است و مساجد مكاني براي آشنا شدن مردم با دين و مكتب الهي است.
وي خاطرنشان كرد: مسجد تنها مكان ارشاد و هدايت است و ما بايد كاري كنيم كه مساجد رونق بيشتري پيدا كنند.
وي با بيان اينكه اگر برخوردي مناسبي در مساجد صورت نگيرد ممكن است افراد به دين بدبين شوند گفت: نبايد در مساجد فقط به شكايات و احكام بپردازيم.
امام جمعه كرمان اظهار كرد: بايد جمعيت مساجد زياد شود و مسائل و احكام الهي، اخلاقي، سياسي و عملي در اين مكان مطرح شود.
وي با اشاره به قداست مساجد تصريح كرد: بايد حرمت مسجد حفظ شود و خدايي ناكرده به گونه اي عمل نشود به امام جماعت مسجد جسارت شود.
وي اضافه كرد: مسئول اصلي مسجد، امام جماعت است و اگر وي براي اجراي يك برنامه اجازه نداد بايد همراهي كنيم تا مرتكب فعل حرام نشويم.
وي خاطرنشان كرد: اخلاق اسلامي بايد در مساجد تقويت شود.
آيت الله جعفري همچنين از سخنان خود به بحث حجاب اشاره كرد و افزود: بدحجابي و بي حجابي كه امروز در جامعه ديده مي شود ناشي از همان كشف حجاب رضاخاني است.
وي تصريح كرد: جناياتي كه رضاشاه در ايران انجام داد در تاريخ كم نظير است و كشف حجاب نيز يكي از جنايات اين فرد بود.
وي خاطرنشان كرد: امروز به بركت نظام جمهوري اسلامي، مردم ما بينا و بصير هستند.
خبرنگار: كميل بهشتيان ** انتشاردهنده: نجمه حسني
7429/3029

سرخط اخبار استان‌ها