۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۵:۳۹
کد خبر: 82250464
T T
۰ نفر
ایران و مالزی خواستار توسعه همكاری ها در حوزه های قرآنی و هنرهای اسلامی شدند

كوالالامپور- ایرنا - رایزن فرهنگی ایران در كوالالامپور و مدیر بنیاد و نشر قرآن كریم مالزی (یایاسان رستو) بر توسعه همكاری های دو كشور در حوزه های قرآنی و هنرهای اسلامی تاكید كردند.

به گزارش ایرنا، 'علی محمد سابقی' رایزن فرهنگی ایران در كوالالامپور با 'عبدالطیف میراسا 'مدیر بنیاد كتابت و نشر قرآن كریم مالزی (یایاسان رستو) دیدار و گفت وگو كرد.
سابقی در این دیدار كه روز جمعه برگزار شد، با تقدیر از فعالیت ها و همكاری های مشترك 'یایاسان رستو' در حوزه های قرآنی و هنرهای اسلامی با جمهوری اسلامی ایران در گذشته، اظهار امیدواری كرد با همكاری این بنیاد، برنامه های مشترك قرآنی همچون نمایشگاه های قرانی، انتشار مجموعه هنرهای قرآنی و چاپ و نشر قرآن به صورت مشترك اجرایی شود.
براساس گزارش روز شنبه رایزنی فرهنگی ایران، وی با دعوت از مدیر بنیاد كتابت و نشر قرآن مالزی برای شركت در اجلاس جهانی كه به مناسبت انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 در این شهر برگزار می شود، گفت كه امیدوار است تبادلات و رفت و آمدهای فرهنگی دو جانبه زمینه تقویت روابط فرهنگی و قرآنی بیشتری بین دو كشور و جهان اسلام را فراهم كند.
وی با اشاره به برخی فعالیت های قرآنی جمهوری اسلامی ایران و ارایه اطلاعاتی از موزه قرآنی آستان قدس رضوی، اظهار امیدواری كرد كه در این سفر افزون بر شركت در اجلاس مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بنیاد قرآن مالزی بتواند با آستان قدس رضوی و همچنین سفر به قم و بازدید از مركز چاپ و نشر قرآن در این شهر و سفر به اصفهان به عنوان مركز هنرهای اسلامی ایران در زمینه های مختلف هنرهای قرآنی همكاری صورت گیرد.
رایزن فرهنگی ایران در مالزی در ادامه با اشاره به حربه های گوناگون دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بیشتر بین مسلمانان، گفت: ما نیز بایستی با تمسك به قرآن كریم و محور قرار دادن این كتاب الهی در برابر توطنه های آنان ایستادگی كنیم. امروزه جهان اسلام از سوریه و عراق و لیبی و یمن گرفته تا سایر بلاد در آتش تفرقه می سوزند و وظیفه همه مسلمانان است كه با آگاهی بخشی مانع رسیدن دشمنان به اهداف پلیدشان شوند.
'عبدالطیف میراسا' مدیر 'یایاسان رستو' مالزی نیز در این دیدار با اشاره به اجلاس جهانی كه به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 برگزار می شود، اظهار امیدواری در این اجلاس شركت كند.
وی همچنین برگزاری برنامه های مشترك فرهنگی و قرآنی بین ایران و مالزی را هدفی والا برای ادامه همكاری های دو كشور دانست و حضور هنرمندان ایرانی و مالزیایی را در برنامه های مشترك همچون نمایشگاه قرآنی كه در ماه های آینده توسط مركز كتابت و نشر قرآن مالزی برگزار می شود، خواستار شد.
این فعال قرآنی در مالزی تاكید كرد: همه ما در كنار انجام فعالیت های قرآنی و فرهنگی باید به آموزه های قرآنی نیز توجه كنیم.
وی اسلام را دین صلح، برادری، برابری و اعتدال دانست و گفت تاكید اسلام و قرآن بر اعتدال و نرفتن به سمت افراط گرایی است.
'عبدالطیف میراسا' بر اتحاد و وحدت میان مسلمانان جهان تاكید كرد و گفت: مسلمانان باید به رهبران خود راه وحدت را بیاموزند.
وی قرآن را بهترین عامل برای وحدت میان مسلمانان دانست و ابراز اطمینان كرد مسلمانان به بركت قرآن می توانند كنار هم متحد باقی بمانند، رفاقت كرده و در مسیر درست حركت كنند. 'بین مسلمانان تفاوت خیلی كمی وجود دارد، اما باید روی اشتراكات كه بسیار زیاد است تأكید كرد و قرآن عامل اتحاد مسلمانان است'.
بنیاد كتابت و نشر قرآن مالزی (یایاسان رستو) یك بنیاد غیردولتی و فعال در حوزه هنرهای اسلامی، پژوهش، طراحی، كتابت و چاپ قرآن كریم و دارای كالج های آموزشی در حوزه هنرهای اسلامی همچون تذهیب، خوشنویسی و ... است.
این مركز قرآنی با تلاش های شخصی 'عبدالطیف میراسا' از 15 سال پیش آغاز به كار كرده و هم اكنون با دارا بودن موزه و نمایشگاه قرآن كریم نسبت به انتشار قرآن كریم به زبان های گوناگون و در طرح های مختلف از جمله به زبان چینی، مطابق با فرهنگ این كشورها اقدام می كند و در حال راه اندازی بزرگترین مركز چاپ و نشر قرآن در شرق آسیا است.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

سرخط اخبار جهان