نظارت مراكز درمان اعتیاد با همكاری بخش خصوصی انجام می شود

تهران - ایرنا - رئیس مركز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی كشور گفت: معتقد هستیم كه برای نظارت بر كار مراكز درمان اعتیاد می توان از بخش غیردولتی نیز كمك گرفت اما دست اندركاران این مراكز نظر دیگری دارند.

مجید رضازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظر دست اندركاران مراكز درمان اعتیاد این است كه نظارت این مراكز به بخشی مانند سازمان نظام پزشكی واگذار شود اما ما این كار را نكردیم و نظارت را خودمان انجام می دهیم.
وی خاطرنشان كرد: سازمان بهزیستی برای نظارت به اندازه كافی نیرو دارد و هرچند كه كار نظارت بر مراكز درمان اعتیاد را وزارت بهداشت انجام می دهد اما كارشناسان استانی بهزیستی نیز این كار را انجام می دهند.
وی تصریح كرد: علاوه بر نظارت دولتی كه روی مراكز درمان اعتیاد می شود در حال تقویت و تشكیل سندیكا و صنف هایی مانند صنف پزشكان درمانگر اعتیاد یا صنف مراكز اقامتی هستیم تا آنها نیز در كار نظارت بر مراكز درمان اعتیاد همكاری كنند.
رضازاده یادآور شد: صنف درمانگران اعتیاد هم اكنون در حال فعالیت است اما صنف مراكز اقامتی در حال تشكیل بوده و ما نیز فرآیند تشكیل آن را تسهیل می كنیم.
به گزارش ایرنا، هم اكنون بیش از 2600 واحد ارائه خدمت درمانی اعتیاد در كشور فعالیت دارند.
اخیرا مخالفت ها و تجمع هایی از سوی برخی درمانگران اعتیاد به خاطر آنچه آن را «واگذاری نظارت مراكز درمان اعتیاد به بخش خصوصی» می نامیدند، برگزار شد.
اجتمام(4)**9185**1569**خبرنگار: سادات حسینی خواه * انتشاردهنده: علی حبیبی

سرخط اخبار جامعه