۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82242605
T T
۰ نفر
درز مفاد راي امضا نشده خلاف قانون است/ به راي اعتراض مي كنيم

تهران – ايرنا- وكيل متهم به قتل ستايش دختر شش ساله افغان درز مفاد راي امضا نشده از سوي وكيل اين كودك را خلاف قانون دانست و گفت: نسبت به راي اعتراضي به محض ابلاغ، اعتراض مي كنيم.

مجتبي فرحبخش روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضايي ايرنا، افزود: به منظور كسب اطلاعات از خبر منشر شده روز گذشته در برخي خبرگزاري ها توسط وكيل ستايش مبني بر محكوم شدن به اعدام و قصاص نفس موكلم امروز به دادگاه مراجعه كردم كه متوجه شدم اين خبر صحت دارد.
وي ادامه داد: البته با كمال تاسف مفاد رايي كه هنوز امضا نشده به بيرون درز كرده كه اين كار خلاف قانون است.
فرحبخش با بيان اينكه موكلش بخاطر قتل به قصاص نفس و بخاطر جنايت به عنف به اعدام محكوم شده است، اظهار داشت: براي جنايت بر ميت هم مجازاتي صادر شده است اما در مورد زنا اختلاف نظر بين قضات وجود داشت كه با توجه به راي اكثريت ، حكم صادر شد.
فرحبخش با تاكيد بر اعتراض نسبت به راي صادره افزود: به محض ابلاغ راي اعتراض مي كنيم و پرونده براي رسيدگي به اعتراض به ديوان عالي كشور مي رود.
وي خاطرنشان كرد: نسبت به هر دو راي اعتراض خواهيم كرد و با توجه به اشراف به پرونده، ادله ام براي اعتراض محكم است.
به گزارش ايرنا، 21 فررودين امسال در ورامين دختري شش ساله افغان بدست پسري 17 ساله به قتل رسيد.
جلسه رسيدگي به پرونده اين نوجوان 24 شهريور در شعبه هفتم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي خازني برگزار و متهم به سه اتهام عمل منافي عفت، قتل عمد و جنايت بر ميت تفهيم شد.
عسگر قاسمي آقباش وكيل ستايش روز گذشته در گفت وگو با برخي خبرگزاري ها از صدور حكم قاتل موكلش خبر داده و گفته بود كه قاتل به قصاص نفس در خصوص اتهام قتل عمد و يك بار اعدام در خصوص اتهام تجاوز به عنف محكوم شده است.
وي پرداخت ديه و ارش ‌البكاره و جنايت بر ميت را از ديگر محكوميت‌هاي قاتل ستايش عنوان كرده بود.
قاضي محسن افتخاري رييس دادگاه كيفري يك و دو تهران نيز روز گذشته در همين راستا با تاييد راي صادره گفته بود، اين راي هنوز امضا نشده و چگونه بدين صورت منتشر شده است.
اجتمام** 7329/1193 ** 1418
خبرنگار: ليلا اسماعيل نژاد/ انتشار دهنده: مريم برزآبادي

سرخط اخبار جامعه