۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۰۳
کد خبر: 82238496
T T
۰ نفر
ژاپن خواستاركاهش توليدوخودداري چين ازفروش ارزان فولاددربازارجهاني شد

تهران - ايرنا - دولت ژاپن روز چهارشنبه از دولت چين خواست تا به منظور ايجاد تعادل در بازار فولاد جهان، از مازاد توليد خود كاسته و از عرضه ارزان قيمت آن به بازار جهاني دست بردارد.

به گزارش خبرگزاري كيودوي ‍ژاپن ازپكن، به رغم وجود برخي اختلافات سياسي ميان ژاپن وچين، يك هيات عالي رتبه تجاري ‍ژاپن امروز درديدار با ‍ژانگ گائولي، معاون نخست وزير چين ضمن انجام رايزني در باره راه هاي گسترش همكاري هاي اقتصادي دو كشور، از پكن خواست تا از توليد زياد و عرضه ارزان فولاد در بازار جهاني دست بردارد.
سادايوكي ساكاكيبارا، رئيس فدراسيون تجاري ژاپن و رئيس اين هيات در اين ديدار، حل و فصل مسالمت آميز مسائل دو كشور در حوزه سياسي و ديپلماتيك را زمينه ساز گسترش روابط تجاري و اقتصادي دو كشور خواند و ابراز اميدواري كرد كه ‍دولت چين براي حفظ توسعه پايدار روابط دو كشور اصلاحاتي را در سياست كنترل افزايش توليد صنايع فولاد خود ايجاد كند.
وي همچنين از ميزبان خود خواست تا در عين حال موضوع مازاد توليد محصولات تجاري و اقتصادي چين را نيز در مناسبات اقتصادي دو كشور مد نظر قرار دهد.
شوجي مونه ئوكا، مديرعامل شركت عظيم فولادسازي نيپون ژاپن و ‍ژانگ كه هماهنگ كننده مذاكرات اقتصادي چين و در واقع ناظر بر كميته اقتصادي حزب كمونيست اين كشور نيز به حساب مي آيد، در اين ديدار موضوعات مختلف اقتصادي ميان دو كشور را بررسي كردند.
براساس اين گزارش، در 60 سال گذشته روند توليد فولاد جهان همواره سير صعودي داشته است اما از سال 2000 به بعد با ظهور كشور چين در عرصه توليد فولاد، اين افزايش با شيب تندتري اتفاق افتاده است به گونه اي كه توليد فولاد اين كشور از 128 ميليون تن در سال 2000 به بيش از 815 ميليون تن در سال 2014 يعني بيش از 6 برابر رسيده است و امروزه بيش از نيمي از فولاد جهان در اين كشور توليد مي شود.
بعد از چين كشورهاي ژاپن با 7/ 110 ميليون تن و ايالات متحده با 3/ 88 ميليون تن در رده‌هاي بعدي توليد فولاد قرار دارند و رتبه‌هاي چهارم تا هفتم نيز به ترتيب به هند، كره‌جنوبي، روسيه و آلمان تعلق مي‌گيرد.
آساق**1378**مترجم علي نصيري**انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد