۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰
کد خبر: 82229580
T T
۰ نفر

آموزش پيش از ازدواج ضرورت تشكيل يك خانواده موفق است

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰
کد خبر: 82229580
آموزش پيش از ازدواج ضرورت تشكيل يك خانواده موفق است

همدان - ايرنا - مديركل بهزيستي استان همدان گفت: آموزش هاي پيش از ازدواج از ضرورت هاي تشكيل يك خانواده موفق و تلاشي براي ارتقاي توانمندي فردي جوانان در انتخاب همسر مناسب است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي بهزيستي استان همدان، حميدرضا الوند افزود: نهاد خانواده يكي از نهادهاي مهم اجتماعي است كه با ازدواج آغاز مي شود و اين تصميم زماني بايد گرفته شود كه اطلاعات و دانسته هاي افراد و تجربه و پختگي آنان در برابر بزرگي اين تصميم كامل شود.
وي ادامه داد: قبل از ازدواج قدرت و اختيار در انتخاب بسيار و دوري از تشكيل ساختارهاي مشكل زا امكان پذير است اما پس از ازدواج با شكل گيري ساختارها تنها مي توان كاركردهاي مشكل زا را كاهش داد و به ندرت مي توان در ساختارها تغيير ايجاد كرد.
وي اظهار كرد: با آموزش هاي پيش از ازدواج مي توانيم از ازدواج هاي ناموفق و به تبع آن آسيب هايي همچون طلاق، همسر آزاري، كودك آزاري، خشونت هاي خانوادگي،اعتياد، فرزندان تك سرپرست و بي سرپرست بكاهيم و احساس رضايتمندي، عزت نفس، احترام، انعطاف پذيري را در همسران و فرزندان آنها ارتقا دهيم.
مديركل بهزيستي استان همدان تاكيد كرد: آموزش هاي پيش از ازدواج در گذشته در خود خانوادها ارائه مي شد اما تغييرات سريع دنياي كنوني و نيازهاي جديد آن باعث شد كه بخشي از اين آموزش ها در نهادهاي خارج از خانواده انجام شود.
الوند با بيان اينكه در برنامه آموزش پيش از ازدواج نه تنها آموزش در خود خانواده منتفي نمي شود بلكه آموزش هاي مدون متناسب با نيازهاي روز جامعه كنوني به جوانان ارائه مي شود گفت: برنامه آموزش پيش از ازدواج به عنوان يك برنامه پيشگيرانه و ارتقايي طراحي و اجرايي شده است كه تاكنون شاهد آثار مثبت آن در بسترهاي اجرايي اين برنامه بوده ايم و اين برنامه همچنان ادامه خواهد يافت.
در سه ماهه نخست سال جاري بيش از يك هزار نفر در استان همدان از آموزش پيش از ازدواج بهره مند شده اند.
1181/2087

سرخط اخبار استان‌ها