بهره گيري حداكثري از ظرفيت توليد داخل درصدر تكاليف اقتصادمقاومتي است

اراك - ايرنا - عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: بهره گيري حداكثري از ظرفيت توليد كشور، در صدر تكاليف اقتصاد مقاومتي است و انتظار است كه مسئولان و متوليان امر در بخش هاي مختلف به آن جامه عمل بپوشند.

سيد مهدي مقدسي شامگاه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: سطوح مختلف جامعه در پايان امسال موظف هستند كه از عملكرد خود در قبال سياست هاي اقتصاد مقاومتي به مقام معظم رهبري گزارش بدهند و دغدغه اينجانب به عنوان دبير فراكسيون اقتصاد مقاومتي اين است كه راهبردهاي ماندگار و اثرگذار در اين حوزه ارائه شود.
وي، با ابراز نگراني از برخي تصميم ها در واردات تجهيزات و ماشين آلات ريلي و راه سازي گفت: در شرايطي كه شركت هاي داخلي مادرتخصصي نظير واگن پارس اراك و هپكو ، توان تامين نياز كشور در بخش هاي مختلف را با محصولات كيفي دارند، واردات اين تجهيرات محلي از اعراب ندارد.
نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به صدورمجوز ورود 200 دستگاه ماشين آلات نو و دست دوم راهسازي از عراق براي استان كردستان و 600 دستگاه واگن از كشور روسيه، افزود: شركت هاي مادر تخصصي واگن پارس و هپكو در سايه حمايت هاي مالي به راحتي توان تامين نياز كشور را دارند و انتظار است كه با واگذاري قراردادها به صنايع داخلي زمينه رونق توليد و خروج آن ها از ركود مهيا شود.
مقدسي گفت: به عنوان نماينده خانه ملت از اقدامات دولت با قاطعيت حمايت مي كنم و توقع است كه در شرايط حساس پس از برجام ،فرصت سازي براي صنايع داخلي از كف نرود و با حساسيت جلوي هر تصميم مغاير با راهبردهاي اقتصاد مقاومتي گرفته شود.
وي افزود: دولت و مجلس هر دو با دلسوزي در جهت رفع معضلات جدي كشور به ويژه در حوزه اقتصادي بسيج شده اند و نياز است كه در سطوح كلان تدابيري انديشيده شود تا پيمانكاران عمده با قراردادهاي داخلي جان بگيرند و در زنجيره صنايع زيردستي نيز كارسازي كنند.
مقدسي عنوان كرد:صنايع ريلي و تجهيزات ساز سنگين در اراك در گذشته نه چندان دور گل سرسبد توليد در خاورميانه بودند و با تجديد نظر در سياست ها و حمايت هاي مالي و كارسازي مي توان رونق در توليد را به آن ها بازگرداندو بازتاب آن را در ايجاد اشتغال و توليد ثروت براي كشور ديد.
6013/

سرخط اخبار استان‌ها