۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷
کد خبر: 82200105
T T
۰ نفر
تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران پارالمپیكی شد

تهران - ایرنا - تیم فوتبال هفت نفره ایران جایگزین روسیه شد و جواز حضور در بازی های پارالمپیك 2016 ریو به دست آورد.

به گزارش ایرنا از فدارسیون ورزش های جانبازان و معلولان، ‌مسئول كمیته فوتبال هفت نفره فدراسیون در این خصوص گفت: پس از حذف روسیه از بازی های پارالمپیك ریو و جایگزینی ورزشكاران دیگر به جای نمایندگان این كشور، برای رشته ی فوتبال هفت نفره نیز دو راهكار در نظر گرفته شد كه بر اساس آن جایگزین تیم روسیه مشخص شود.
امین اله مانی، افزود: این انتخاب براساس رنكینگ جهانی و جایگاه تیم منتخب در قاره مورد نظر صورت گرفته است و بر این اساس، تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران كه عنوان قهرمانی قاره آسیا را در اختیار دارد و در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان كه اخیرا در دانمارك برگزار شد، نیز عملكرد خوبی داشت و به قهرمانی رسید، به عنوان جایگزین تیم روسیه انتخاب شد.
وی ادامه داد: در این ایام با مسئولان كمیته بین المللی پارالمپیك ارتباط خوبی برقرار كرده ایم و این مهم به نتیجه رسید.
مسئول كمیته فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان با اشاره به كارشكنی انگلستان از صدور روادید تیم ایران و شركت این تیم در مسابقات جهانی و كسب سهمیه پارالمپیك، اظهارداشت: درست است كه فوتبالیست های ما از این مهم محروم شدند و به دلیل این محرومیت صدمات روحی زیادی دیدند، اما با راه یابی به بازی های پارالمپیك كه حق آن ها بوده است شرایطشان به طور حتم بهتر خواهد شد.
اله مانی اعلام كرد: بازیكنان تیم فوتبال هفت نفره ایران هم اكنون در اردوی آمادگی هستند و با قطعی شدن شركت شان در بازی های پارالمپیك تمرینات خود را با انگیزه ی بیشتر دنبال می كنند و امیداریم در فرصت باقی مانده بتوانیم برای شركت دراین بازی ها به آمادگی مطلوب دست پیدا كنیم.
تیم فوتبال هفت نفره ایران در بازی های ریو با هدایت امین اله مانی به عنوان سرمربی، احمد جانعلی به عنوان مربی و اردشیر ماهینی به عنوان سرپرست شركت خواهد كرد.
با توجه به افزوده شدن رشته فوتبال هفت نفره به جمع كاروان پارالمپیك ایران در بازی های ریو 2016، سهمیه های ایران از 97 سهمیه به 111 سهمیه افزایش یافت و سه رقمی شد.
بر این اساس ملی پوشان جانباز و معلول ایرانی در قالب رشته های دو ومیدانی، وزنه برداری، والیبال نشسته (بانوان و آقایان)، تیر و كمان، تیراندازی، جودو، فوتبال پنج نفره، بسكتبال با ویلچر، شنا، قایقرانی، دوچرخه سواری و فوتبال هفت نفره عازم بازی های پارالمپیك ریو خواهند شد.
پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیك از 16 تا 27 شهریور به میزبانی كشور برزیل برگزار می شود و در این دوره از بازی ها ورزشكاران 176 كشور حضور دارند.
كاوران ورزش جانبازان و معلولان ایران با نام «منا» روز دهم شهریورماه تهران را به مقصد ریودوژانیرو ترك می كند.
ورزشی.**9144**1379
۰ نفر