این رشته نیاز به فردی از جنس خود دارد

تهران- ایرنا- بازیکن سابق تیم فوتبال هفت نفره ایران گفت: با وجود نایب قهرمانی تیم در المپیک ۲۰۱۶ ریو این تیم در ادامه به کسانی سپرده شد که از جنس فوتبال هفت نفره نبودند.

«صادق حسنی» عضو تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سال ۱۳۸۶ به مدت هشت سال عضو تیم ملی بودم و سابقه حضور در ۲ پارالمپیک و ۲ دوره از بازی‌های آسیایی را دارم. در این دوره‌ها ۲ مدال نقره پارالمپیک و ۲ مدال طلای پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو و اینچئون را کسب کردم. در این مدت با ورزشکاران و مربیان زیادی در ارتباط بودم که موجب افزایش تجربیات من شد.

وی ادامه داد: ایران یکی از سه قدرت جهانی فوتبال هفت نفره به شمار می‌رود که در چند وقت اخیر دچار حاشیه شده است. حاشیه این تیم از مسابقات جهانی اسپانیا شروع شد و من در آن تیم نبودم. هدایت تیم را کسانی بر عهده داشتند که از جنس فوتبال نبودند. آسیب فوتبال هفت نفره این است که مدتی افرادی از جنس خود این ورزش آن را اداره نکردند. البته قرار است در دوره مدیریت «محمد شروین اسبقیان» به تیم سروسامان داده شود و من نیز به کادر فنی به عنوان کمک مربی اضافه خواهم شد. اسبقیان با انتصاب «بیژن ذوالفقار نسب» نشان داد که به دنبال تحول در این رشته است.

بازیکن سابق تیم فوتبال هفت نفره افزود: کسی نمی‌داند که چرا تیمی که همیشه مدعی بود، در اسپانیا عنوانی بهتر از پنجم را کسب نکرد. این عنوان شایسته فوتبال هفت نفره ایران نیست. فوتبالی که اکنون تمرینات آن تعطیل و از بازی‌های پارالمپیک توکیو نیز کنار گذاشته شده است. در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا  نیز مسابقات فوتبال هفت نفره برگزار نشد و این موجب شده تا نگه داشتن تیم در شرایط مسابقه سخت باشد.

حسنی با اشاره به شیوع کرونا در سطح کشور گفت: کرونا بر فعالیت تمام رشته‌ها تاثیر گذاشته است و تمرینات تیم فوتبال هفت نفره نیز تعطیل است. امیدوارم با ریشه کن شدن این ویروس و تدابیر کادر فنی جدید زمینه را برای اجرای برنامه‌های تیمی فراهم شود. این تیم ظرفیت‌های بالایی دارد که می تواند در سطح ایران و جهان آن را بروز دهد.

وی در پایان با اشاره به سختی‌های فوتبال هفت‌نفره یادآور شد: وارد شدن به این رشته برای افرادی که معلولیت یا نقص عضو دارند سخت است اما ورزشکاران ایران بر این مشکلات غلبه کردند و سختی‌های فوتبال را به افتخارآفرینی تبدیل کردند. ما حتی چند مسابقه با تیم‌های سالم هم داشتیم که بازیکنان آنان از تلاش ما متعجب شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha