۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱
کد خبر: 82161498
T T
۰ نفر

ضرر و زيان كارخانه هاي سيمان در عربستان

۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱
کد خبر: 82161498
ضرر و زيان كارخانه هاي سيمان در عربستان

تهران - ايرنا - فروش كارخانه هاي سيمان سازي عربستان در بازار داخلي اين كشور به شدت كاهش يافته است. همين امر باعث شده تا اين كارخانه ها به ويژه پس از حذف پرداخت سوبسيد سوخت از سوي دولت اقدام به فروش محصول خود به بازارهاي خارجي كنند.

به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه سعودي فرامنطقه اي الشرق الاوسط چاپ لندن، مسوولان بخش سيمان در عربستان ضمن اعلام اين مطلب خاطرنشان كردند: لغو پرداخت يارانه دولتي به بخش سوخت و كاهش فروش سيمان در بازارهاي داخلي از اوايل سال جاري باعث افزايش ضرر و زيان كارخانه هاي سيمان سازي شده است.
مسوولان مزبور گفتند: تقاضا در بخش سيمان در سالهاي گذشته به دليل طرح هاي گسترده ساخت و ساز دولت با رشد بي سابقه اي همراه شد. تقاضا اخيرا با كاهش چشمگيري روبرو شده است و با توجه به وجود تقاضا در خارج از كشور فروش اين كارخانه ها به بازارهاي خارجي به ويژه كشورهاي همسايه افزايش يافت.
فروش 15 كارخانه سيمان سازي موجود در عربستان 15 در ماه ژوئن به ميزان 26 درصد كاهش يافت و به 3.5 ميليون تن رسيد در حالي كه در همين ماه در سال گذشته ميزان فروش 4.7 ميليون تن بوده است.
به گفته مقام مسوول در اتحاديه صنف سيمان فروشان عربستان ، نبود صادرات باعث انباشت شديد محصول در انبارهاي داخلي شده است و مازاد عرضه بر تقاضا به تقريبا 22 ميليون تن رسد و همين امر باعث شده تا برخي از كارخانه هاي سيمان سازي ميزان توليد خود را كاهش دهند.
خاورم ** 1487 **1566
۰ نفر

سرخط اخبار جهان