حضور سرمايه گذاران 12 كشور  در اجلاس جهاني شهرداران قطعي شد

تهران - ايرنا - عضو شوراي راهبردي و رئيس كميته سرمايه گذاري اجلاس جهاني شوراها و شهرداران گفت: طبق برنامه ريزي و اقدامات انجام شده حضور سرمايه گذاران 12كشور در تالار مذاكرات سرمايه گذاري قطعي شده است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از دبيرخانه نخستين اجلاس جهاني شوراها و شهرداران 2016، داود نديم افزود :در اين اجلاس براي هر كشور نيز ميز اختصاصي مذاكره در نظر گرفته شده است .
وي ادامه داد: رياست ميز آمريكا را در اين تالار مجيد جاوداني تبريزي نژاد به عهده دارند و تعداد چهار شركت فعال از آمريكا در اين ميز حضور خواهند داشت.
به گفته وي خانم 'كريستين دوهيم' رئيس جهاني شوراي توسعه تجارت كشورهاي مشترك المنافع از كانادا و' ديويد فيشر 'قائم مقام كانون بين المللي گردشگري اسكال از بريتانيا از جمله مقاماتي هستند كه با هماهنگي ميز آمريكا در اين تالار حضور خواهند يافت.
وي اضافه كرد :اين افراد با شهرداري هاي حاضر در تالار، مذاكره خواهند كرد و علاوه بر آن مقدمات خواهر خواندگي چند شهر ايران نيز با چند شهر آمريكا و كانادا بررسي خواهد شد.
نديم گفت:مسئوليت ميز ارمنستان به انجمن دوستي ايران و ارمنستان و رياست ميز نيز به عليرضا نظيف، دبير شمالغرب اين انجمن داده شده است 3شركت از ارمنستان و 5 شركت ايراني مرتبط در اين ميزحاضرخواهند بود و در زمينه سرمايه گذاري در حوزه گردشگري، ساخت هتل، تبادل توريست، با شهرداران مذاكره خواهند كرد .
به گفته وي دكتر رضا خليلي ديلمي، رئيس اتاق بازرگاني اسكانديناوي و ايران نيز مسئوليت ميز اسكانديناوي را به عهده دارند و پتانسيل هاي دهها شركت ازكشورهاي سوئد، دانمارك، فنلاند، نروژ و ايسلند را درتالار ارائه خواهند كرد و چهار شركت از كشورهاي نامبرده نيز حضور خواهند داشت .
نديم خاطر نشان كرد: آقاي وهاب و محمد ايراني، مسئوليت ميز چين را در اين تالار به عهده دارند و زمينه حضور روساي دو هلدينگ بزرگ چين (كه در حوزه عمران شهري رزومه و فعاليت گسترده اي درجهان دارند) رافراهم كرده اند و نيز پتانسيل هاي چندين شركت چيني جهت سرمايه گذاري در ايران را به شهرداران ارائه خواهند كرد.
وي افزود : همچنين شركت سرمايه گذاري دولتي جمهوري خلق چين (سيتيك ) هم در اين تالار حضور ويژه اي خواهند داشت،.اين شركت درحال حاضر مالكيت و مديريت 44 شركت تابعه را در اختيار داردكه در حوزه هاي بانكداري، توسعه املاك و مستغلات، ساخت و ساز و اجراي زيرساخت هاي شهري، توليد برق، مخابرات و فناوري اطلاعات، انتشارات و صنايع طبيعي فعاليت مي كند .
نديم تصريح كرد: از طريق شركت هاي زيرمجموعه خود داراي عمليات در پنج قاره جهان، ازجمله در كشورهاي چين، هنگ كنگ، ايران، امريكا، كانادا، استراليا هستند و از پروژه هاي مهم ساخت و ساز انجام شده و يا درحال تكميل اين گروه مي توان به طرح احداث و توسعه مترو تهران، مجتمع خانه سازي ونزوئلاو ورزشگاه المپيك پكن (به عنوان بزرگترين سازه فلزي جهان ) اشاره كرد.
وي در خصوص ميز كشور ايتاليا نيز گفت : رياست اين ميز با دكترفرزان آذر پور است و تاكنون 12شركت ايتاليايي در زمينه هاي مختلف براي حضور در ميز ايتاليا و عقد تفاهم نامه سرمايه گذاري مشترك با شهرداري هاي ايران اعلام آمادگي كرده اند .
نديم زمينه فعاليت اين شركت ها گفت :انرژي هاي سبز، ترميم محيط هاي آلوده، كنترل و رفع آلاينده ها، رستوران هاي زنجيره اي ايتاليايي، سرمايه گذاري و كارگزاري فاينانس و تأمين مالي، سرمايه گذاري در بخش انرژي، فلزات، مديريت پسماند، معدن و سنگ، برنامه ريزي استراتژيك در موضوعات گردشگري و سرمايه گذاري از جمله اين موارد است .
به گفته اين مسئول ميز تركيه در اين تالار به رياست دكتر يعقوب سعادت نژاد است و حضور 17شركت تركيه اي فعال در حوزه شهري قطعي شده است.
وي ادامه داد: اين شركت ها در زمينه فاينانس ، انرژي هاي نو، ساخت و ساز شهري، گردشگري و توريست علاقمند به سرمايه گذاري مشاركتي با شهرداران هستند .
نديم با اشاره به اينكه پرويز مشمع چيان ، رياست ميزكره جنوبي را به عهده دارد گفت : زمينه حضور يك هلدينگ بزرگ كره اي را در اين تالار فراهم شده و اين هلدينگ شامل دهها شركت بخش خصوصي كره جنوبي است كه در زمينه سرمايه گذاري و انرژي فعاليت دارند .
وي ادامه داد دكتر روح اله نجد عطايي، رياست ميز انگلستان را به عهده دارند و زمينه حضور 5 شركت ايراني و انگليسي را در اجلاس فراهم شده و مدل هاي مالي براي فاينانس و تامين مالي پروژه هاي شهري را ارائه خواهند كرد كه به خصوص موضوع فرآيند ايجاد و تاسيس خطوط تراموا در شهرهاي كشورمان در اين ميز بصورت عملياتي مذاكره خواهد شد.
نديم تصريح كرد: مسئوليت ميز سوييس به عهده دكتر بهزاد خيري زاده افشار است و اطلاعات مربوط به نحوه تامين مالي براي پروژه هاي شهري و نحوه ارتباط با بانك ها وشركت ها و موسسات اعتباري سوييس توضيح و مذاكره خواهد شد.
رئيس كميته سرمايه گذاري اجلاس جهاني شوراها و شهرداران گفت :آرش اسماعيل نسب نيز رياست ميز عراق و اقليم كردستان عراق را به عهده دارد و8 شخص حقيقي و حقوقي فعال در اين كشوربا هماهنگي نمايندگي اقليم كردستان عراق در ايران و سركنسول جمهوري اسلامي ايران در سليمانيه در زمينه پروژه هاي شهري در تالار مذاكرات سرمايه گذاري اجلاس حضور خواهند داشت .
وي ادامه داد :ميز مشترك گرجستان و آذربايجان هم به رياست دكترفرزاد قاسم زاده است و چند پروژه زيست محيطي با فنآوري جهاني در اين ميز ارائه و نحوه همكاري و سرمايه گذاري مشترك با شهرداري ها بررسي خواهد شد.
نديم گفت : ميز هنگ كنگ هم به رياست بهزاد ميرزايي داير خواهد شد تا در زمينه تامين مالي پروژه هاي شهري با شهرداري ها مذاكره كنند.
اجتمام **2181 ** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه