استقرار بیش از 2هزار راهدار در راه ها همزمان با آغاز سفرهای تابستانی

تهران- ایرنا- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: بیش از 2 هزار راهدار و گشت‌های راهداری در ایام سفرهای تابستانی در طول جاده‌ها مستقر هستند و در صورت بروز هر سانحه و اتفاقی ، عملیات راهداری و فراهم كردن ایمنی را در سفرها بر عهده دارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان این خبر اظهار داشت: همزمان با پایان ماه مبارك رمضان و آغاز سفرهای تابستانی، اقدام های ویژه‌ای از سوی حوزه راهداری كشور به منظور ارایه خدمات مطلوب به مسافران در راه های كشور آغاز شد.
وی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، در شبكه راه‌ها‌ی شریانی كشور، بالغ بر 2 میلیون تن عملیات آسفالت در طول 1200 كیلومتر از محورها و همچنین 600 كیلومتر شانه ‌سازی و 2 هزار كیلومتر اصلاح شیب شیروانی ، اجرا شد.
وی با اعلام آمادگی كامل بخش راهداری كشور همزمان با آغاز سفرهای تابستانی هموطنان افزود: با توجه به اهمیت سه محور هزار، فیروزكوه و كندوان به دلیل مواصلاتی بودن مركز به شمال كشور و نرخ بالای تردد در ایام سفرهای تابستانی، نسبت به بهبود سطح سرویس‌دهی مطلوب اقداماتی انجام شد و از ابتدای امسال تاكنون عملیات لكه‌گیری و روكش آسفالت در این محورها اجرا شده است.
حسن‌نیا، موضوع ایمنی راه ها را از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای یاد كرد و گفت: با تجهیز راهدارخانه‌ها در محورهای اصلی، مسافران در راه مانده در صورت بروز مشكل و یا نقص فنی خودروها به این راهدارخانه‌ها منتقل شده و كمك رسانی می‌شوند.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای افزود: هموطنان برای آگاهی از آخرین وضعیت راه های كشور می توانند از طریق تلفن گویای 141 و پایگاه اطلاع‌رسانی www.141.ir و همچنین نرم افزار141 از وضعیت راه‌های كشور مطلع شوند.
به گزارش ایرنا، در صورتی كه هموطنان با اطلاعات مناسب از راه های كشور سفر خود را مدیریت كنند، در این صورت با رعایت قوانین و مقررات رانندگی سفری ایمن و با آرامش خواهند داشت و با حضور راهداران در محورهای مواصلاتی شاهد افزایش رضایتمندی مردم خواهیم بود.
اقتصام**1108 **1561

سرخط اخبار سیاست