۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82131735
T T
۰ نفر

سند اقتصاد مقاومتي سيرجان تدوين شد

۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82131735
سند اقتصاد مقاومتي سيرجان تدوين شد

كرمان - ايرنا - فرماندار سيرجان از تدوين سند اقتصاد مقاومتي اين شهرستان خبر داد و گفت: تاكنون چهار كارگروه اقتصاد مقاومتي در سطح شهرستان برگزار شده است.

به گزارش ايرنا منصور مكي آبادي روز پنجشنبه در نشست شوراي اداري شهرستان سيرجان كه در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد، افزود: 228 واحد توليدي در شهرستان بايد با رفع مشكلات خود كه از طريق استانداري و فرمانداري حمايت مي شوند فعال باشند كه براساس آمار كمتر از نيمي از اين بنگاه ها و واحدهاي توليدي راكد يا نيمه فعال گزارش شده اند.
وي گفت: هماهنگي لازم با دستگاه هاي مختلف انجام و نمودار فرايند انجام كار مشخص شده است كه اميدواريم مشكلات را مديران واحدهاي توليدي اعلام كنند تا ما از طريق مراجع ذيربط اقدام كنيم.
وي ضمن دعوت از سرمايه گذاراني كه مي خواهند در شهرستان سيرجان واحدهاي توليدي و صنعتي ايجاد كنند افزود: با قاطعيت اعلام مي كنيم مانعي براي سرمايه گذاري وجود ندارد و كمترين زمان تحويل زمين و ايجاد زيرساخت ها در شهرستان سيرجان 45 روز است و فرايند هم در همه زمينه ها تعريف و مشخص شده كه براي تمامي ادارات ذيربط اعلام و قابليت اجرايي دارد و فرصت هاي سرمايه گذاري هم تعريف و تدوين شده و آماده است.
فرماندار سيرجان اضافه كرد: رويكرد شهرستاني ما طرح توسعه صنايع دستي فرش و گليم و گردشگري است كه گليم سيرجان ثبت ملي شده و ثبت جهاني اين صنعت در حال آماده شدن است.
نماينده مردم سيرجان و بردسير در مجلس شوراي اسلامي هم در اين نشست تنها راه حل مشكلات را مديريت جهادي به جاي مديريت جناحي دانست و گفت: اقتصاد مقاومتي بايد به عنوان يك اصل در دستور كار همه مديران و مسئولان قرار بگيرد.
شهباز حسن پور بيان كرد: سه ماه از سال مي گذرد و بايد ارزيابي داشته باشيم و واقعيت انكارناپذيري است كه بايد اجرايي شود.
وي گفت: مردم مالك اين انقلاب و ولي نعمت اين نظام و دولت هستند، مشروعيت اين نظام از مردم است و نبايستي باعث دلسردي مردم شويم.
وي افزود: وضعيت و موقعيت كشور به گونه اي است كه همه بايد آستين همت را بالا بزنند و ايجاد يك شغل هم موثر است.
نماينده مردم سيرجان و بردسير در مجلس شوراي اسلامي بر لزوم به كارگيري همه ظرفيت ها در منطقه تاكيد كرد و گفت: بعد از گذشت 37 سال از پيروزي انقلاب بعضي از روستاهاي ما فاقد آب شرب هستند و آب شربي كه با قيمت گزاف دست مي آيد بعضي ها پاي درختان پسته مي ريزند چون برخي مسئولان رودربايستي دارند و برخورد نمي كنند.
مديرعامل شركت معدني و صنعتي گل گهر سيرجان هم از افزايش صادرات كنسانتره سنگ اهن در سال جاري خبر داد و گفت: سال گذشته برخلاف برخي از شركت ها كه با توجه به ركود اقتصادي كاهش توليد را در دستور كار داشتند ما حدود 28 درصد افزايش توليد داشته ايم و هزينه هاي توليد را كه 20 درصد مي بايست به لحاظ تورم افزايش مي داديم با كمك همكاران هشت درصد كاهش داديم.
ناصر تقي زاده ادامه داد: سال گذشته يكهزار و 100 ميليارد تومان در قالب افزايش سرمايه يا هزينه طرح هاي توسعه در پروژه هاي مختلف گل گهر از منابع داخلي سرمايه گذاري كرده ايم.
وي گفت: خطوط پنج و شش گندله در حال راه اندازي است كه توليد آن در سال گذشته 600 هزار تن بوده است و اميدواريم تا پايان سال سه ميليون تن توليد داشته باشد.
مديرعامل شركت گل گهر سيرجان افزود: راه آهن سيرجان كرمان در حال انتخاب مشاور است كه يك شركت حمل و نقل ريلي راه اندازي و 10 دستگاه لوكوموتيو خريداري كرده ايم.
وي گفت: تعداد زيادي واگن اجاره كرده ايم و اميدواريم بخش زيادي از بار را كه ناشي از افزايش توليد است با ناوگان ريلي شركت به بندرعباس حمل كنيم.
7435/3028

سرخط اخبار استان‌ها