چشم مردم فلسطین به حضور گسترده مسلمانان در راهپیمایی روز قدس است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: چشم مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین به حضور گسترده و باشكوه تمام مسلمانان بخصوص ملت بیدار و آگاه ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس است.

سید محمد علی افشانی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: روز قدس روزی است كه امام راحل (ره) آن را برای همبستگی امت اسلام با امت مظلوم فلسطین بنا نهادند و از آن روز تاكنون هر سال و در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان، مردم مومن و روزه دار كشورمان و سایر كشورهای اسلامی برای ابراز همبستگی با مردم بی دفاع فلسطین و اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی راهپیمایی عظیمی را به نمایش می گذارند.
وی بیان كرد: امسال نیز همچون سال های قبل، مسلمانان روزه دار در روز قدس برای اعلام حمایت از مردم فلسطین و همبستگی با آنها در راهپیمایی این روز شركت خواهند كرد.
استاندار فارس، ضمن دعوت از اقشار و گروههای مختلف مردم استان و شهر شیراز برای حضور در راهپیمایی روز قدس افزود: قطعا مردم شریف، متدین و متمدن استان فارس نیز همانند مردم سایر نقاط كشور حضوری باشكوه در راهپیمایی این روز خواهند داشت و حمایت قاطع خود از ملت مظلوم فلسطین را اعلام خواهند كرد.
افشانی اضافه كرد: بی شك این حمایت باعث دلگرمی مردم فلسطین خواهد شد و آنها احساس خواهند كرد كه تنها نیستند و از پشتیبانی تمام مسلمانان بخصوص مردم مسلمان ایران اسلامی برخوردارند.
وی ادامه داد: هرچه راهپیمایی روز قدس با شكوه تر برگزار شود به همان میزان موجب قوت قلب مردم مظلوم فلسطین خواهد شد و آنها استوار و مصمم تر برای آزادسازی سرزمینشان مبارزه خواهند كرد.
امام خمینی (ره) در سال 1358 یعنی یكسال پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی، آخرین جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری كردند تا صدای مظلومیت ملت بی دفاع فلسطین در این روز توسط مسلمانان به گوش تمام جهانیان برسد.
6122/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها