ساعي: ماشين سازي بايد از بلاتكليفي خارج شود/ بررسي وضعيت كارخانه در سازمان خصوصي سازي

تبريز - ايرنا - نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بررسي وضعيت كارخانه ماشين سازي در سازمان خصوصي سازي كشور گفت: اين كارخانه صنعتي مادر بايد از بلاتكليفي خارج شود.

به گزارش ايرنا، زهرا ساعي روز شنبه در جمع خبرنگاراان گفت: در ديداري كه با زهره عالي پور عضو هيات عامل و معاون نظارت، امور حقوقي و قراردادهاي سازمان خصوصي سازي داشتم وضعيت گروه ماشين سازي تبريز مورد بررسي قرار گرفت.
وي اظهار كرد: گروه صنعتي ماشين سازي به عنوان يك صنعت مادر و مولد براي ما بسيار حايز اهميت بوده و در پي نامه اي كه به رياست محترم جمهوري در خصوص رسيدگي به وضعيت ماشين سازي تبريز نوشته شد جلسه اي نيز با مسئولان سازمان خصوصي سازي داشتم تا اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد.
وي افزود: طبق اصل 44 قانون اساسي واحدهاي توليدي دولتي بايد به بخش خصوصي واگذار شود و ماشين سازي تبريز نيز از اين اصل مستثني نيست، ولي انتظار ما اين است كه هر چه زودتر اين كارخانه عظيم و با سابقه و كارگران زحمت كش تعيين تكليف شده و از بلاتكليفي خارج شود.
ساعي با تاكيد بر ضرورت حفظ كاربري اين مجتمع با سابقه كشور، اضافه كرد: مسئولان سازمان خصوصي وعده دادند تا مشكل ماشين سازي حل شده و هر چه سريع تر از بلاتكليفي خارج شود و ما نيز نظارت خواهيم كرد تا اين شركت در صورت واگذاري نيز در حوزه ماشين سازي و لاغير فعاليت كند.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس ابراز كرد: حل مشكل ماشين سازي تبريز و كارگران آن يكي از دغدغه هاي ما بوده و تا حصول نتيجه دست از پيگيري برنخواهيم داشت و اميدواريم با تدبير و حمايت هاي دولت اين مشكل هر چه زودتر حل شود.
شركت ماشين سازي تبريز با بيش از چهار دهه سابقه توليد انواع ماشين هاي ابزارهمچون تراشكاري، فرزكاري، سوراخكاري، سنتر، سنگزني، ارايه خدمات پس از فروش و آموزش انواع ماشين هاي CNC را بر عهده دارد.
اين كارخانه مادر صنعتي در نيمه دوم دهه 1340 شمسي در راستاي صنعتي كردن كشور در منطقه صنعتي غرب تبريز بنيان گذاشته شد و در مدت كوتاهي به دليل موفقيت در حوزه صنعت توانست با ايجاد زيرمجموعه هاي جديد مانند ريخته گري و ... توليدات خود را به كشورهاي اروپايي صادر كند.
بحران توليدي و صنعتي ناشي از وضع تحريم ظالمانه و غيرقانوني عليه كشورمان از سوي غرب در دوره دولت قبلي، موجب شد كه چرخ فعاليت كارخانه ماشين سازي تبريز نيز كندتر شود و ادامه اين روند، اين واحد صنعتي را كه از نخستين هاي توسعه صنعتي ايران اسلامي محسوب مي شود، در وضعيت بدي قرار داد.
518

سرخط اخبار استان‌ها