۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۰۳
کد خبر: 82120052
T T
۰ نفر

نیویورك-ایرنا-وزیر دادگستری آمریكا اعلام كرد كه مسئولین اف بی آی بزودی متن گزیده ای از گفتگو های عمر متین تیرانداز كلوپ شبانه اورلاندو با مامورین پلیس در شب واقعه را منتشر خواهد كرد.

لورتا لینچ وزیر دادگستری آمریكا در گفتگوی تلویزیونی با برنامه 'رودر رو با ملت' شبكه خبری سی بی اس اعلام كرد كه مامورین اف بی آی آمریكا بزودی بخش هایی از گفتگوهایی را كه عمر متین تیر انداز اورلاندو در شب واقعه با نیروهای پلیس داشته در اختیار عموم قرار خواهند داد.
وزیر دادگستری آمریكا همچنین افزود كه تحقیقات در مورد این واقعه هنوز ادامه دارد و مامورین اف بی آی برای پی بردن به شخصیت وی و انگیزه های احتمالی این حمله به گفتگو با افراد مختلف و ازجمله اعضا مسجدی كه متین به آن می رفته مشغولند.
لینچ درادامه گفت گرچه روشن شده است كه عمر متین با همجنس بازان آمریكایی مشكلات ومسائلی داشته اما با توجه به این كه شب واقعه شب جشن و بزرگداشت لاتین تباران آمریكایی هم بوده هنوز برای مسئولین روشن نیست كه انگیزه اصلی او ازحمله به این كلوپ بخصوص چه بوده است.
وزیر دادگستری آمریكا اضافه كرد كه مقامات امنیتی و قضایی آمریكا سعی خواهند كرد در رابطه با این واقعه با شفافیت كامل عمل كرده و در زمان مقتضی حاصل تحقیقات و بررسی های خود را در اختیار مردم آمریكا قرار دهند.
وی تاكید كرد كه تا كنون هیچ مدركی دال بر این كه متین با شبكه های تروریستی برون مرزی در ارتباط بوده در دست نیست اما مداركی هست كه نشان می دهد او از طریق تماس با نوشته های گروه های افراطی بر روی اینترنت به گرایش های افراطی روی آورده است.
اروپام-4-541**1856

سرخط اخبار جهان