۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰
کد خبر: 82115139
T T
۰ نفر
احداث بيمارستان 1000 تختخوابي به گردشگري سلامت در قزوين كمك مي كند

قزوين - ايرنا - استاندار قزوين گفت: ساخت بيمارستان يك هزار تختخوابي كه با مشاركت بخش خصوصي انجام مي شود به توسعه گردشگري سلامت و رونق اقتصادي استان كمك خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، فريدون همتي روز پنجشنبه در مراسم كلنگ زني توسعه ساختمان بيمارستان شهيد رجايي قزوين، افزود: هم اكنون ساخت اين بيمارستان در مرحله مكان يابي قرار داشته و پس از آن توسط بانك پاسارگاد براي ساخت آن اقدام لازم به عمل مي آيد.
وي اضافه كرد: اميدواريم اين طرح بزرگ كه با رويكرد گردشگري درماني ساخته مي شود، بتواند بسترساز رونق اقتصادي استان در بخش هاي گردشگري و پزشكي باشد.
همتي توسعه گردشگري سلامت را از اولويت هاي استان برشمرد و ادامه داد: با توجه به قرار داده شدن منابع و سرمايه هاي استان در اختيار فعالان اين عرصه بايد طوري برنامه ريزي كرد تا بخش خصوصي در حوزه هاي مختلف گردشگري سلامت، نقش آفريني و سرمايه گذاري كند.
استاندار قزوين در ادامه با اشاره به كمبود شديد تخت هاي بيمارستاني در استان، گفت: اين مهم به همراه وضعيت ناكافي خدمات بهداشتي، درماني در برخي بخش ها موجب شده تا بسياري از مردم استان براي درمان به پايتخت مراجعه كنند.
به گفته همتي، بايد با ايجاد شرايط متعارف نيازهاي مردم را تامين و به سمت افزايش ارائه مطلوب خدمات و افزايش تخت هاي بيمارستاني حركت كنيم.
وي، ساخت و تكميل بيمارستان يك هزار تختخوابي با مشاركت بخش خصوصي، بيمارستان 700 تختخوابي ، بيمارستان نيمه كاره اهدايي شوراي شهر الوند و بيمارستان 64 تختخوابي در محدوده شهرك مهرگان را از جمله اقدام هاي دولت در راستاي بهبود وضعيت درمان اين استان اعلام كرد.
همتي ادامه داد: با توجه به موقعيت جغرافيايي خاص استان و واقع شدن در محل تردد استان هاي جنوبي و شرقي با شمال و غرب كشور، وجود تخت هاي مناسب و كافي در استان از جمله موارد مهمي است كه بايد به طور جدي مورد رسيدگي قرار گيرد تا علاوه بر تامين نيازهاي استان، ظرفيتي مازاد براي مراجعه ساير استان ها نيز باشد.
استاندار قزوين با تقدير از خدمات كادر پزشكي و درماني استان در ارائه خدمات به مردم، اضافه كرد: با عزمي كه در دولت تدبير و اميد با وجود كمبود ها و فشارها وجود دارد، طرح تحول سلامت به عنوان يكي از موفق ترين طرح هاي دولت مورد رضايت عموم قرار گرفته و با اراده دولت، وزير بهداشت و همكاران دانشگاه علوم پزشكي بي شك به سمت رفع كمبودها گام برخواهيم داشت.
ساختمان الحاقي مركز آموزشي درماني شهيد رجايي قزوين در زميني به مساحت 12 هزار متر مربع و با 400 ميليارد ريال اعتبار در مدت سه سال ساخته خواهد شد.
7388/8054

سرخط اخبار استان‌ها