معاون استاندار آذربایجان شرقی: احداث و تجهیز مدارس در اولویت كاری دولت است/ دستاوردهای دولت سیاه نمایی می شود

تبریز - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سیاه نمایی برخی ها علیه دستاوردهای بزرگ و چشمگیر دولت تدبیر و امید، احداث و تجهیز مدارس را از اولویت های دولت برشمرد و گفت: در توسعه و گسترش فضاهای آموزشی از ظرفیت خیران هم باید استفاده كرد.

سعید شبستری دوشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پروش استان با تبریك سالروز تشكیل دولت تدبیر و امید اظهار كرد: همه می دانند كه دولت در بدو تشكیل با مشكلاتی زیادی كه از گذشته به ارث رسیده مواجه بود، اما دولت با وجود كاهش شدید درآمدها و تحریم های كمرشكن مسایل را با موفقیت و عقلانیت به پیش می برد.
وی با اشاره به مشكلات كارگری و بزرگ نمایی منتقدان افزود: در گذشته هم مشكلات كارگری وجود داشت ولی الان حركت پرشتابی در استان شروع شده و چرخ تولید هم می چرخد.
وی یادآور شد: در هشت سال قبل از روی كار آمدن دولت تدبیر و امید، پنج هزار واحد صنعتی تعطیل شد، اما این اندازه فضاسازی رسانه ای صورت نگرفت، در حالی كه برای تعطیلی دو واحد در مقطع كنونی، فریاد بعضی ها به آسمان بلند می شود و طور وانمود می كنند كه نگار كشور دچار مشكل شده است.
شبستری با بیان اینكه جوان های زیادی جان شان را فدای نظام و انقلاب كرده اند، گفت: در سایه همین دستاوردها، امروز نظام جمهوری اسلامی با قدرت تمام به مسیر حركت اش ادامه می دهد.
وی با اشاره به اینكه دولت تدبیر و امید نیز با صلابت تمام در مسیر تحقق آرمان های نظام و انقلاب پیش می رود، اظهار داشت: بدیهی است كه مشكلات وجود دارد، اما ما امیدواریم.
وی ادامه داد: از زمان روی كار آمدن دولت تدبیر و امید، حركت پرشتابی در مسیر توسعه آذربایجان شرقی آغاز شده است و باید همه دست به دست هم دهیم تا از همه ظرفیت های حداكثر استفاده را ببریم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از سند تدبیر و توسعه به راهنمای مسیر توسعه استان یاد كرد و افزود: برش های شهرستانی و سازمانی این سند نیز آماده شده و همه باید برای تحقق اصول سند تلاش كنند.
وی اضافه كرد: الحمدالله كارهای بزرگی شده است به طوری كه رتبه آموزش و پرورش استان از بالاتر از دهم كشوری به رتبه های نخست ارتقا یافته است.
وی با تاكید بر اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی توسط آحاد جامعه گفت: برنامه اقتصاد مقاومتی در استان نوشته شده و همه بر اساس این سند به پیش می رویم ضمن آنكه در این طرح واحدهای تولیدی را هم در نظر داریم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به همكاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران مبنی بر كمك به شناسایی افراد بازمانده از تحصیل گفت: در این زمینه به فرمانداران ابلاغ می شود و از ثبت احوال هم می خواهیم كه در شناسایی افراد لازم التعلیم آموزش و پرورش را یاری كنند.
شبستری با اشاره به تحصیل و حمایت از كودكان كار خاطر نشان كرد: با توجه به مسوولیت بهزیستی در این مورد، كار كردن كودكان شش ساله زیبنده نظام نیست و بهزیستی باید با تامین هزینه های تحصیلی و معیشتی این كودكان اجازه ندهد هیچ كودكی به خاطر فقر از تحصیل باز ماند.
وی انسداد مبادی بیسوادی را نیازمند همكاری دستگاه قضایی و صدا و سیما دانست و گفت: از ظرفیت بسیج سازندگی و نیز پایگاه های مقاومت در شناسایی كودكان بازمانده از تحصیل نیز در مبارزه با بیسوادی استفاده شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت های مردمی را بهترین راهكار انسداد مبادی بیسوادی دانست و افزود: آموزش و پرورش هم باید با ایجاد تشكلی مردم را پای كار بیاورد.
مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: نظام آموزشی در سه سال گذشته با وجود همه كاستی ها بر مدار عقلانیت و به دور از شعار اقدامات جدی انجام داده است.
جعفر پاشایی افزود: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته همواره حامی فرهنگیان بوده و بر مدار گفتمان اقداماتی را برای رفع مشكلات آنان از جمله طرح رتبه بندی انجام داده است.
وی فضای باز فعالیت صنفی و برگزاری انتخابات اعضای جدید كانون صنفی معلمان را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان در راستای خدمات به فرهنگیان برشمرد.
مدیركل آموزش و پرورش استان خاطر نشان كرد: رووسای آموزش و پرورش با تعامل با معلمان رضایت مندی و كیفیت بخشی را در دستور كار قرار داده و در كنار آن با شفاف سازی اقداماتی را برای بهبود امر آموزشی انجام می دهند.
پاشایی از برگزاری مراسم هفته معلم با همكاری همه دستگاه ها در سراسر استان خبر داد و گفت: هجدهمین جشنواره خیران با 750 میلیارد ریال تعهد خیران در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.
وی برگزاری یكصدمین سالگرد تاسیس دبیرستان فردوسی و انعكاس بیرونی این رویداد را یكی از رویدادهای خوب آموزش و پرورش استان در سال جاری دانست و افزود: امتحانات پایان سال با هماهنگی به خوبی برگزار شد و در موقع ثبت نام هم رضایت مندی اولیا مد نظر است.
پاشایی از اجرای هدایت تحصیلی برای اولین بار خبر داد و گفت: 85 درصد دست اندركاران فعال در مناطق در این زمینه توجیه شده اند و در تبریز نیز یك هزار و 400 مدیر آموزش دیده و پیش بینی می شود مشكلی در شروع سال تحصیلی جدید نخواهیم داشت.
مدیركل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به مشكلات آموزشی شهر جدید سهند خاطر نشان كرد: با توجه به شرایط ویژه این شهر، سرعت در انجام پروژه ها باید تصویب شود تا اداره كل نوسازی با جدیت آنها را اجرایی كند.
وی ادامه داد: اعتبارات تجهیزات و تعمیرات مراكز آموزشی این شهر طبق مصوبه ای 100 درصد تخصیص یابد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این جلسه شهر جدید سهند را مورد خاص توصیف كرد و و در عین حال گفت: مدارس در حال ساخت هم از پیشرفت مناسبی برخوردار است.
داود بهبودی با اشاره به مشكل تامین انشعاب مدارس شهر جدید سهند اظهار كرد: اداره نوسازی مدارس مسئول تامین زیر ساخت ها و انشعابات مدارس ساخته شده است و ما نیز روش های معافیت های مالیاتی این شهر جدید را برسی می كنیم.
6132/6183

سرخط اخبار استان‌ها