۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۰۷
کد خبر: 82105975
T T
۰ نفر
آتش سوزي در مناطق جنگلي پاسارگاد فارس هنوز مهار نشده است

شيراز - ايرنا- با گذشت 15ساعت از آغاز آتش سوزي در مناطق جنگلي و ارتفاعات شهرستان پاسارگاد در شمال استان فارس ، اين آتش به علت آنچه كه سخت گذر بودن حوزه آتش سوزي و كمبود بالگرد براي انتقال نيروهاي امدادي ناميده شده ، هنوز مهار نشده است .

مديركل مديريت بحران استانداري فارس شامگاه چهارشنبه با اشاره به اينكه تاكنون موفق به مهار 70تا 80درصد دامنه آتش سوزي در منطقه بلاغي شهرستان پاسارگاد شده ايم ، اظهار داشت : از استان كرمان تقاضاي بالگرد كمكي بمنظور انتقال بيشتر نيروهاي امدادي به ارتفاعات پاسارگاد شده است .
حسن فياض پور به خبرنگار ايرنا افزود: امروز با همكاري نيروهاي امدادي چندين شهرستان همجوار توانستيم آتش را به رغم شدت گرمي هوا و وزش باد در بخش وسيعي از منطقه بلاغي مهار كنيم .
به گفته فرماندار شهرستان پاسارگاد 900 هكتار از پوشش گياهي در منطقه بلاغي اين شهرستان از صبح امروز دچار آتش سوزي شده و برغم تلاش نيروهاي امدادي هنوز مهار نشده است.
طاهر ايزدي افزود: اين آتش سوزي حوالي ساعت 30: 9 صبح امروز به دلايل نامعلومي در منطقه ياد شده آغاز شد كه از همان ابتدا گروههايي از اداره هاي محيط زيست، منابع طبيعي و مردم براي فرونشاندن آتش به منطقه بلاغي عزيمت كردند.
وي گفت : هم اينك بخشي از اين آتش سوزي مهار شده ليكن به دليل سخت گذر بودن، وسعت منطقه و پوشش گياهي انبوه در اين مكان هنوز اين آتش به صورت كامل مهار نشده است.
فرماندار پاسارگاد ادامه داد: براي سرعت بخشيدن به كار مهار آتش در اين منطقه از اداره هاي شهرستان هاي همجوار نيز درخواست كمك شده و همچنين از بالگرد براي انجام اين كار استفاده شده اما به دليل محدود بودن ظرفيت بالگرد، اين وسيله چندان كارآيي براي خاموش كردن آتش در اين منطقه ندارد.
وي، نوع پوشش گياهي منطقه آتش سوزي را درختان بادام و بنه عنوان كرد و افزود: وزش باد موجب شده كه دامنه آتش در اين منطقه گسترش يابد.
شهرستان پاسارگاد به مركزيت سعادت شهر در فاصله 110 كيلومتري شمال شيراز واقع شده است.
6118/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها