۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82100929
T T
۰ نفر

تلفن همراه، كودك چهار ساله را به كام مرگ برد

۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82100929
تلفن همراه، كودك چهار ساله را به كام مرگ برد

همدان - ایرنا - رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر واژگونی یكدستگاه پراید در جاده ملایر - اراك یك كودك چهار ساله جان باخت.

سرهنگ علی عزیزی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یكدستگاه خودروی سواری پراید با سه سرنشین در جاده ملایر - اراك در حال تردد بود كه بی توجهی راننده به مسیر پیش رو موجب واژگونی خودرو شد.
وی توضیح داد: راننده خودروی سانحه دیده پس از شنیدن صدای زنگ تلفن همراه قصد پاسخ به مخاطب را داشته كه تلفن همراه به كف خودرو سقوط می كند.
وی اضافه كرد: راننده بی توجه به مسیر پیش رو اقدام به جستجو برای یافتن تلفن همراه و پاسخ به مخاطب می كند كه در این حین خودرو از مسیر اصلی خارج و واژگون می شود.
رئیس پلیس راه استان همدان هشدار داد: صحبت با تلفن همراه یا ارسال پیامك در حین رانندگی حواس راننده را به جای جاده به صفحه تلفن پرت كرده و در بیشتر مواقع این موضوع منجر به خروج خودرو از جاده اصلی و بروز سانحه می شود.
سرهنگ عزیزی گفت: درصد بالایی از سوانح رانندگی به علت بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی یا صحبت با تلفن همراه رخ می هد كه امید می رود رانندگان با توجه به هشدارهای پلیسی زمینه ساز بروز سوانح و به خطر انداختن جان سرنشینان خودرو نشوند.
چهار سانحه رانندگی در 72 ساعت گذشته رخ داده كه این سوانح موجب مرگ 6 شهروند شد همچنین بعلت واژگونی یك پیكان وانت كه عازم عروسی بود چهار نفر مجروح و دو كودك هفت و 10 ساله به كما رفتند.
43 نفر در دو ماهه نخست امسال در سوانح جاده ای همدان جان باختند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه 55 نفر گزارش شده بود 22 درصد كاهش داشته است.
7526/6993

سرخط اخبار استان‌ها