۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82100304
T T
۰ نفر
ركورد سهميه هاي ايران در المپيك شكست؛ كاروان امام رضا (ع) 59 نفره شد

تهران - ايرنا - رئيس كميته ملي المپيك كشورمان طي پيامي ضمن قدرداني از رشادت هاي تيم ملي واليبال ايران در رقابت هاي انتخابي المپيك و كسب جواز حضور در ريو، شكستن ركورد حضور ورزشكاران ايراني در ادوار بازيهاي المپيك را تبريك گفت.

به گزارش ايرنا از كميته ملي المپيك؛ درمتن پيام تبريك رئيس كميته ملي المپيك آمده است: تيم ملي واليبال كشورمان همانطور كه انتظار مي رفت توانست ضمن اجراي مبارزاتي سخت و شجاعانه، شايستگي هاي خود را به جهانيان اثبات داشته و چنان در برابر حريفاني جهاني خود براي كسب سهميه المپيك ظاهر شد كه تحسين تمامي كارشناسان را برانگيخت.
غيور مردان واليبال كشورمان با نشان دادن توانايي هاي خود در اين دوره از رقبات ها ضمن كسب سهميه المپيك آنهم براي نخستين بار در تاريخ ورزش ايران، تعداد سهميه هاي المپيكي كشورمان را در بازيهاي ريو2016 به عدد 59 رساندند تا شاهد اعزام پرتعدادترين كاروان ايران به بازيهاي المپيك باشيم.
حضور رشته واليبال در المپيك ٢٠١٦ ريو نشان دهنده پتانسيل ورزشكاران ايران در ورزش هاي گروهي است و اميدواريم كه در المپيك ٢٠٢٠ ديگر رشته هاي گروهي كشورمان نيز به اين مهم و افتخار دست يابند.
ضمن تبريك اين موفقيت بزرگ به مقام معظم رهبري، رئيس جمهوري و دولت، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي وملت بزرگ ايران؛ به كادرفني و بازيكنان آن دست مريزاد و خسته نباشيد گفته و اميد مي رود در بازيهاي المپيك ريو ٢٠١٦ ، بلند قامتان سرو انديش كشورمان بتوانند گوشه اي از اقتدار و توانمندي ورزش كشورمان را تحت لواي الطاف الهي و دعاي خير مردم در مقابل حريفان بنمايش بگذارند.
آفرين بر شما شيرمرداني كه مايه افتخار تمامي ايرانيان در اقصي نقاط جهان شده ايد.حضورتان در كاروان ورزشي امام رضا (ع) را تبريك مي گويم.
ورزش كشورمان تاكنون براي حضور در بازيهاي المپيك ريو موفق به كسب 47 سهميه شده بود كه با سهميه تيم ملي واليبال و اضافه شدن 12 ورزشكار به كاروان اعزامي ريو، تعداد ورزشكاران كاروان اعزامي در حال حاضر به عدد 59 رسيد.
بوكس(يك سهميه)-دووميداني(7سهميه)-دوچرخه سواري(3سهميه-تيمي)-تكواندو(4سهميه)-تيراندازي(5سهميه)-كشتي آزاد(6سهميه)-كشتي فرنگي(6سهميه)-تيروكمان(يك سهميه)-وزنه برداري(5سهميه)-شمشير بازي(2سهميه)-تنيس روي ميز(3سهميه)-قايقراني(يك سهميه)،جودو(3سهميه) و واليبال(12ورزشكار) تعداد ورزشكاران ايراني حاضر در بازيهاي المپيك ريو به 59 ورزشكار رسيده است.
كاروان اعزامي به المپيك ٢٠١٦ بزرگترين كاروان اعزامي به تمامي ادوار المپيك از ١٩٤٨ لندن تا كنون است. پيش از انقلاب حضور در المپيك وابسته به كسب سهميه نبود و كشورها مي توانستند تمامي ورزشكاران مستعد خود را بنا بر توانايي و پشتوانه مالي به المپيك اعزام كنند.
ورزشي(1)**1379
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش