۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۹
کد خبر: 82082050
T T
۰ نفر

چهارمين جشنواره تئاترطنز ققنوس در ميناب پايان يافت

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۹
کد خبر: 82082050
چهارمين جشنواره تئاترطنز ققنوس در ميناب پايان يافت

ميناب - ايرنا -چهارمين جشنواره تئاترطنز ققنوس با معرفي بازيگران ، نويسندگان ونمايش هاي برتربه كار خود در شهرستان ميناب پايان داد.

به گزارش جمعه ايرنا ، اين جشنواره با هدف پرداختن به معضلات اجتماعي به ويژه بحران آب و فروچاله هاي دشت ميناب با شركت 12 گروه نمايشي از 27 ارديبهشت ماه به مدت سه روز در فرهنگسراي شهيد بهشتي برگزار شد.
دراين آئين نمايش «سال صفر» به كارگرداني خالد رحيمي و نمايش «قنبر مردي كه » به كارگرداني عبداله ذاكري ، از سوي داوران به عنوان آثار برگزيده معرفي شدند.
ابوالقاسم احديان از نمايش «قنبر مردي كه» و حسن سمسار از نمايش «ترك در گرو ازدواج» به صورت مشترك به عنوان بازيگر اول مرد در اين دوره از جشنواره ققنوس معرفي شدند.
هادي مستعلي نژاد از نمايش «هر چه شوگو اواتم» و رضا رنجبر از نمايش «مرد بيخيال» موفق به دريافت جايزه بازيگري خردسال از چهارمين جشنواره تئاتر طنز ققنوس شدند ودر طراحي بروشور، يونس دهقاني ازنمايش «سال صفر» برتر شناخته شد و جايزه موسيقي برتر نيز به سعيد محمدي از همين نمايش رسيد.
همچنين منصور رنجبر از نمايش «دمنوش سيرابي در سفره خانه زير زميني» موفق به كسب رتبه سوم كارگرداني شد ومقام كارگرداني دوم نيز به صورت مشترك به خالد رحيمي از نمايش «سال صفر» و عبداله ذاكري از نمايش «قنبر مردي كه»تعلق گرفت.
تجليل از احمد شنبه نيا و مصطفي ديودار به عنوان پيشكسوت تئاتر ميناب از ديگر بخش هاي اين آئين بود.
در آئين پاياني چهارمين جشنواره تئاتر طنز ققنوس ميناب همچنين به مناسبت ميلاد حضرت علي اكبر(ع) و روز جوان از هفت جوان موفق در حوزه فرهنگ و هنر تجليل و قدرداني شد
مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي هرمزگان درحاشيه اختتاميه اين جشنواره ، از هنر نمايش و تئاتر ميناب به عنوان يكي از زيبايي هاي اين شهرستان نام برد و اظهار داشت: ميناب با گل ياسمين وصنايع دستي ديگر جاذبه هايش يكي زيباترين شهرهاي جهان است.
عليرضا درويش نژاد با تشريح ابعاد مختلف هنر از نگاه عرفان، گفت: هنر نمايش مي تواند انسان را به سمت كمال ببرد، طنز تركيبي از احساس دردمندانه و خوشايند است كه براي بارور كردن انديشه از آن استفاده مي شود.
وي خاطرنشان كرد: طنز بهره فلسفي و علمي است و در طنز بيان مفهوم توام با درك خوشايند است.
شهرستان ميناب با 300هزار نفري در 90 كيلومتري شرق بندر عباس قرار دارد .
7194/6048

سرخط اخبار استان‌ها