۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۲۸
کد خبر: 82073303
T T
۰ نفر
مولاوردي:يارانه ها توان سرمايه گذاري اقتصادي را از دولت سلب كرده است

اراك- ايرنا- معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: پرداخت يارانه ها، توان سرمايه گذاري اقتصادي و عمراني را از دولت يازدهم سلب كرده است.

شهيندخت مولاوردي روز شنبه در ديدار با آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي افزود: سال گذشته بيش از 410 هزار ميليارد ريال به عنوان يارانه به مردم پرداخت شد و با اين وجود توان سرمايه گذاري هاي بلندمدت در بخش اقتصادي وجود ندارد.
وي ادامه ادامه داد: پرداختي هاي 45 هزار توماني اگر چه ممكن است مشكلاتي از دهك هاي پايين جامعه را حل كند اما به معناي واقعي براي دهك هاي بالاي جامعه بي تاثير بوده و تنها هزينه بسياري را براي دولت به وجود مي آورد.
معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده اضافه كرد: علاوه بر پرداخت يارانه هاي نقدي به مردم، تراكم نيروي انساني شاغل نيز در وزارتخانه هاي مختلف بسيار زياد است كه اين مهم باعث شده دولت همه درآمد حاصل از فروش نفت و دريافت هاي مالياتي را از دست بدهد.
وي بيان كرد: هم اكنون بيش از سه ميليون زن سرپرست خانوار در نقاط مختلف كشور زندگي مي كنند كه اين امر به يك دغدغه جدي براي دولت تبديل شده است.
مولاوردي اضافه كرد: درصدد هستيم تا اشتغال را به سمت بخش خصوصي و تعاوني ها ببريم تا از توان زنان بدسرپرست و بانوان هنرمند بهره مند شويم لذا در سند اشتغال پايدار به وضعيت اشتغال زنان توجه ويژه صورت خواهد گرفت.
وي گفت: برنامه هاي معاونت رييس جمهوري در امور زنان و خانواده با همگرايي و هم افزايي بين دستگاه هاي اجرايي و دولت و ساير نهادها حاصل مي شود تا وضعيت زنان در جامعه بهبود يابد.

***آمار پايين ازدواج در كشور بايد جدي گرفته شود
نماينده ولي فقيه در استان مركزي نيز در اين نشست گفت: آمارهاي پايين ازدواج و بالاي طلاق در كشور به عنوان اصلي ترين دغدغه مقام معظم رهبري بايد جدي گرفته شود.
آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي افزود: تصميم سازان و مسئولان بايد نقش محوري و اثر گذار خانواده در سلامت اجتماعي را پررنگ تر ببينند و براي بالا بردن آمار ازدواج و كاهش آسيب هاي اجتماعي ناشي از طلاق و سن بالاي ازدواج برنامه ريزي هاي محوري داشته باشند.
وي ادامه داد: خانواده از نهادهاي مهم آموزشي جامعه است كه بايد از ظرفيت هاي آن در سوگيري برنامه هاي توسعه محور، اصلاح رفتارهاي نادرست و افزايش همگرايي و انسجام اجتماعي و فرهنگي بهره برد.
امام جمعه اراك اظهار كرد: دين مبين اسلام براي نهاد خانواده اهميت خاصي قايل است و آن را جايگاه سلامت و نشاط اجتماعي و تربيت و زايش فكر و انسانيت مي داند.
وي برقراري عدالت را مهمترين وظيفه دولت عنوان كرد و گفت: پرداختي هاي برخي از دستگاه هاي دولتي و كارخانه هاي صنعتي با نوسانات بسياري مواجه است به طوري كه اين امر به اختلافات طبقاتي در جامعه دامن زده است.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي اظهار كرد: جوانان شهرستان اراك بسيار علاقه مند به اشتغال در شركت هاي ايرالكو و پتروشيمي شازند هستند چرا كه در اين دو شركت نظام هاي پرداختي بر هيچ اصل و اساسي استوار نيست و خانواده دولت بايد بر اين مهم نظارت بيشتري داشته باشد.
افتتاح هشتمين نشست منطقه اي ترويج همكاري شبكه سازمان هاي مردم نهاد، بازديد از مراكز كارآفريني زنان و مركز ناباروري رويان اراك از برنامه هاي سفر مولاوردي به استان مركزي است.
3017/6012

سرخط اخبار استان‌ها