۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷
کد خبر: 82061815
T T
۰ نفر

تخلفات حوزه مناسب سازي به هيات هاي بدوي ارجاع مي شود

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷
کد خبر: 82061815
تخلفات حوزه مناسب سازي به هيات هاي بدوي ارجاع مي شود

خرم آباد- ايرنا- معاون هماهنگي وامور عمراني استانداري لرستان از ارجاع تخلفات دستگاه هاي متولي در حوزه مناسب سازي به هيات هاي بدوي رسيدگي به اين مهم خبر داد.

محمد اصلاني روز چهارشنبه در كارگروه مناسب سازي استان لرستان اظهار داشت: به استناد تبصره يك ماده دو قانون جامع حمايت از معلولان شهرداري ها موظف هستند از صدور پروانه ساخت و پايان كار به ساخت و سازهايي كه استانداردهاي تخصصي مربوط به معلولان را رعايت نكرده اند ، خودداري كند.
وي افزود:معاونت شهرسازي شهرداري ها و پليس هاي ساختماني مكلف هستند با مطالعات و بازديدهاي ميداني ساخت و سازها را دقيق با نقشه ها و پرونده موجود آنها در شهرداري ها كنترل و در صورت مغايرت با نقشه ارايه شده، نسبت به عدم ادامه كار اقدام كنند.
اصلاني بيان كرد: كميته اي متشكل از دادستان، شهردار، مدير امور شهري، مدير بهزيستي، مدير راه و شهرسازي و رئيس سازمان نظام مهندسي تشكيل مي شود كه اين كميته موظف است ظرف مدت يك ماه تخلفات صورت گرفته و نوع تخلف را به همراه دستگاه خاطي به هيات رسيدگي به تخلفات اداري ارجاع دهند.
وي ادامه داد: در اين كميته اداره كل راه و شهرسازي موظف است بعد از مستند سازي تخلفات ساختماني ، شكوائيه اي تنظيم و مراتب را به دادگستري اعلام كند تا با متخلفان از طريق قانوني برخورد صورت گيرد.
معاون عمراني عنوان كرد: با اعمال مجازات و جريمه هاي سنگين در مورد متخلفان مرتبط با ساخت و ساز كه حقوق شهروندان و معلولان را ناديده مي گيرند مي توان مانع از تكرار اينگونه تخلفات شد.
وي با انتقاد ازعدم پيگيري شهرداري خرم آباد در مورد طرح خيابان شير خوارگاه خرم آباد اظهار داشت: فرمانداري وشوراي شهر اين خرم آباد نظارت خود را در امور مربوط به مناسب سازي بيشتر وتخلفات را به دبير خانه كارگروه وهيات رسيدگي به تخلفات ارجاع دهد
مدير كل بهزيستي استان در اين جلسه نيز اظهار كرد: استان لرستان در بحث مناسب سازي معابر وساختمان هاي رتبه 31 است وچهار ماه مهلت دارد تا استانداردهاي لازم در اين زمينه را به دست آورد.
اسدالله حيدري افزود: دستگاه هاي متولي در بحث مناسب سازي اقدامات وگزارش هاي خود را به دبير خانه كارگروه ارجاع تا در سامانه ارزيابي دستگاه ثبت شود .
7273/6001

سرخط اخبار استان‌ها