۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82060057
T T
۰ نفر

رسايي: بانك ها قادر به اعطاي وام ازدواج نيستند

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82060057
رسايي: بانك ها قادر به اعطاي وام ازدواج نيستند

تهران - ايرنا - نماينده مردم تهران در مجلس در تذكري شفاهي خواستار مكلف شدن بانك ها به اعطاي وام ازدواج شد و گفت: بانك ها حاضر به اعطاي وام 10 ميليوني ازدواج به زوج ها نيستند و از آن واهمه دارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، حميد رسايي در پايان جلسه علني روز سه شنبه در تذكري شفاهي اظهارداشت: عليرغم وجود منابع مالي كافي در بانك ها مصوبه قانوني مجلس براي اعطاي وام 10 ميليوني به زوج ها توسط بانك ها انجام نمي شود چون بانك ها از اعطاي آن واهمه دارند اما بايد دولت، بانك ها را مكلف به اجراي آن كند.
رسايي خاطرنشان كرد: از 34 هزار ميليارد توماني كه در سال گذشته بانك ها وام داده اند 10 هزار ميليارد تومان آن فقط به كارمندان بانك ها وام داده شده است يعني يك سوم منابع به اعطاي وام به خود كارمندان بانك ها اختصاص يافته است به شكلي كه يك ملت را يك طرف و كارمندان بانك يك طرف ديگر گذاشته مي شوند كه اين عدالت نيست.
وي همچنين با اخطار اصل 141 قانون اساسي افزود: تصدي بيشتر از يك شغل براي كارمندان دولت ممنوع است و طبق قانون تخلف از اين قانون جرم محسوب مي شود و براساس آن فرد به 6 ماه تا 6 سال حبس و در صورت اصرار بر آن، به انفصال دائم از پست هاي دولتي محكوم خواهد شد.
وي گفت: نعمت زاده بعد از اين كه وزير شد در هيات مديره 19 شركت خصوصي مديرعامل و يا عضو هيات مديره بود. من سال گذشته اين موضوع را سئوال كردم و وي جوابي نداشت و مجلس به سئوال من راي داد و نعمت زاده راي نياورد.
رسايي تصريح كرد: نامه اي نوشتيم به رييس قوه قضاييه كه طبق قانون، نعمت زاده بايد انفصال از قدرت شود و چون اصرار دارد بايد انفصال از خدمت شود چون در حالي كه وزير بوده عضو هيات مديره شركت ها نيز بوده است.
عضو كميسيون اصل نود مجلس گفت: رييس قوه قضاييه پرونده را به دادستان ارجاع داد و از همين تريبون عمومي اعلام مي كنم كه آقاي محسني اژه اي بايد به افكار عمومي پاسخگو باشد و بگويد كه در اين باره چگونه عمل خواهد كرد.
وي با اشاره به سخنان رئيس جمهوري درباره منتقدان برجام گفت: آقاي روحاني وزراي شما در هيات مديره ها بودند و ما اعلام مي كنيم كه برخي از وزرايتان ثروتشان حدود هزار ميليارد تومان است و اگر همه اموال منتقدين سرشناس برجام را در يك كفه ترازو بگذاريد و اموال وزراي خود يا ثروت حسين فريدون برادرتان و يا حتي خود شما را در كفه ديگر، آنگاه مقايسه كنيد مي بينيد كه تفاوت چقدر است.
وي گفت: رييس جمهوري باز هم گفته اند كه در مذاكرات برجام بدبين ها و بدگمان ها دائما مي گفتند كه توافق نمي شود اما آقاي روحاني چه كسي بود كه مي گفت من خوشبين نيستم، غير از رهبر معظم انقلاب كس ديگري بود؟ و غير از اين است كه همين پيش بيني رهبر معظم انقلاب محقق شد؟ آيا غربي ها به وعده هاي خود عمل كردند؟
رسايي سپس به قرائت سخنان رهبر انقلاب در روزهاي اول فروردين و سخنان ايشان در ارديبهشت ماه درباره برجام پرداخت.
در هنگام سخنراني رسايي با توجه به اين كه وقت وي پايان يافته بود و به رغم تذكرات رئيس جلسه وي قصد خاتمه سخنانش را نداشت محمدرضا باهنر كه رياست جلسه را برعهده داشت بلندگوي وي را قطع كرد.
محمد مهدي رهبري نماينده مردم املش نيز در تذكري شفاهي گفت: در نظام اسلامي اصل بر مشاركت عامه مردم در تعيين سرنوشت سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است و امور كشور بايد با اتكا به آراي عمومي اداره شود.
وي گفت: به نظر اينجانب در انتخابات اخير مجلس اين موضوع مخدوش شد و در بسياري از حوزه هاي انتخابيه عواملي مانند پول و خريد و فروش آرا، تهمت، توهين و گسترش شايعات دروغ و نفوذ برخي از نهادها و اشخاص در انتخابات، ديده مي شد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه با بيان اين كه اين گونه موارد اعتماد ملت را نسبت به مسئولين نظام كم مي كند گفت: در حوزه رودسر و املش خريد و فروش آرا، تطميع و دخالت هاي بي مورد برخي از مسئولين از جمله برخي از فرماندهان سپاه و بسيج منطقه و دخالت ائمه جمعه املش و كلاچاي واقعا وجود داشت و بسياري از مردم اين منطقه از نزديك شاهد آن بودند و باعث دلسردي و بي اعتمادي عده زيادي از آنها شد.
سيام**9103**9132 **1446
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست